Performancing Metrics

راه‌اندازی سفر ریلی بین ایران و آذربایجان از امسال | اتاق خبر
کد خبر: 337104
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 18:56
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم توسعه حمل و نقل ترانزیتی و صادراتی در راه آهن آذرایجان گفت: امسال قطار مسافری نخجوان – تهران- مشهد راه اندازی می شود.

اتاف خبر: محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل شرکت راه  با تاکید بر توسعه حمل و نقل باری و مسافی بین ایران و اذربایجان اظهار داشت: با توجه به ارتباطات ریلی بین ایران و نخجوان و احداث خطوطی که به ترکیه و گرجستان منتهی می شود،  در چند سال آینده، این مسیر به یکی از پرترافیک ترین خطوط ریلی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: در طول دو الی سه سال آینده شاهد جابجایی یک میلیون تن بار ترانزیتی و صادراتی در راه آهن آذربایجان خواهیم بود داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت این خط آهن برای منطقه آزاد ارس گفت: با ساخت خطوط فرعی برای بخش های صنعتی منطقه آزاد ارس، بخشی از زمین های راه آهن در اختیار منطقه آزاد ارس قرار می گیرد تا برای تسهیل سرمایه گذاری خارجی استفاده شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه سفر ریلی بین تهران و نخجوان برای مردم دو کشور محقق می شود، گفت: از منطقه جلفا به راه اهن نخجوان متصل هستیم و امسال قطار مسافری از نخجوان به تهران- مشهد راه اندازی شود.

وی افزود: در حال تعیین پروتکل های مبادله مسافر هستیم برنامه ما این است که قطار مسافری این خط امسال به بهره برداری برسد امکان سفر ریلی برای مردم آذربایجان به ایران و برعکس محقق شود.

منبع:ایلنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید