Performancing Metrics

منطقه ۲۰ قطب گردشگری تاریخی و دینی تهران | اتاق خبر
کد خبر: 337133
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 20:30
عضو شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد:
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به قدمت و تاریخ ری و نیز ظرفیت های دینی در این منطقه باید گفت منطقه ۲۰ قطب گردشگری تهران است که باید نگاه مسئولانه و ویژه ای به این ظرفیت ها بشود.

به گزارش اتاق خبر، احمد مسجدجامعی در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورا پس از ارائه گزارش شورایاران منطقه ۲۰ گفت: منطقه ۲۰ از اهمیت ویژه ای در شهر تهران برخوردار است، هیچ منطقه ای به اندازه شهر ری در بعد تمدنی پایتخت اثرگذار نیست زیرا شهر ری مهم ترین حوزه تمدنی پایتخت است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته طرحی وجود داشت تا شهرری به قطب گردشگری بدل شود، تصریح کرد: اطراف حرم عبدالعظیم حسنی(ع) مسیرهایی وجود دارد که قابلیت سرمایه گذاری دارند به ویژه مسیر تردد حضرت به سمت زیارت امام زاده حمزه که در واقع بین الحرمین است.

این عضو شورای شهر تهران یکی دیگر از پتانسیل های شهر ری را تبدیل شهر ری علاوه بر قطب گردشگری به قطب گردشگری دینی نیز خواند و افزود: متاسفانه در این منطقه آنطور که باید امنیت تامین نمی شود.

مسجدجامعی همچنین به طرح تشکیل موزه صنعت به دلیل تعدد صنایع موجود در این منطقه اشاره و بیان کرد: در رایزنی با معاون رئیس جمهور مشخص شد که وی نیز از این طرح حمایت می کند.

وی همچنین با اشاره به سالروز شوراها یاد اور شد : جا دارد یادی از ایت الله طالقانی کنیم که در ترویج شوراها بسیار کوشیدند.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید