Performancing Metrics

تعطیلی ۶۰ ساعت فروشی به دلیل وضع مالیات سنگین | اتاق خبر
کد خبر: 337178
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395 - 22:39
رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت:
رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت به واردات ۲۰ درصدی ساعت از سوئیس و ژاپن اشاره کرد و گفت: حتی در زمانی که تحریم هم بودیم، از سوئیس و ژاپن ساعت وارد کشور می شد.

اتاق خبر- رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت به واردات ۲۰ درصدی ساعت از سوئیس و ژاپن اشاره کرد و گفت: حتی در زمانی که تحریم هم بودیم، از سوئیس و ژاپن ساعت وارد کشور می شد.

عبدالرحیم احمدی از تعطیلی ۶۰ واحد صنفی در این اتحادیه خبر داد و با اشاره به وجود ۷۵۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت تهران افزود: تعیین مالیات های سنگین، افزایش اجاره بها، حق عضویت، عوارض شهرداری و پول آب و برق و غیره موجب شد تا ۶۰ واحد صنفی این اتحادیه توان ادامه فعالیت در بازار را از دست بدهند.

به گفته وی هم اینک ۸۰ درصد ساعت های مچی از چین و ۲۰ درصد دیگر نیز از سوئیس و ژاپن وارد می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت اظهار داشت: حتی در زمانی که تحریم هم بودیم،  از سوئیس و ژاپن ساعت وارد کشور می شد چون تعرفه گمرکی ساعت مچی فقط ۴ درصد است و صرف نمی کند که کسی ساعت را به صورت قاچاق وارد کشور کند.

به گفته وی، فقط ۵ تا ۱۰ درصد ساعت های مچی به صورت قاچاق وارد کشور می شود که این میزان هم به عنوان نمونه برای فروش و عمدتا در پروازها وارد می شود.

احمدی همچنین گفت: موتور ساعت های رومیزی و دیواری خارجی است اما تولید آن داخلی است.

وی در پایان به فعالیت های اعضای این اتحادیه در امور خیریه منجمله در زلزله اخیر آذربایجان و ایجاد صندوق قرض الحسنه برای اعطای وام بدون سود اشاره کرد.

منبع: اتاق اصناف ایران 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید