Performancing Metrics

رفع تصرف 50 هزار مترمربع از اراضي ملي در حوالي تالاب استيل آستارا | اتاق خبر
کد خبر: 337233
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395 - 03:27
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري آستارا از رفع تصرف و آزادسازي 50 هزار متر مربع از اراضي ملي در حوالي تالاب استيل اين شهرستان خبر داد.

اتاق خبر: سرخوش كرم زاده روز سه شنبه، با استناد به تبصره ذيل ماده 55 قانون حفاظت از منابع طبيعي، 50 هزار متر مربع از اراضي ملي آستارا رفع تصرف شد.
وي اضافه كرد: اين ميزان از اراضي ملي واقع در روستاي عباس آباد در حوالي تالاب استيل رفع تصرف شد.
كرم زاده با اشاره به اينكه متصرفان اين اراضي طي مراحل مختلف قانوني شناسايي و به مراجع قضايي معرفي مي شوند ، اظهار كرد: در جريان اين رفع تصرف و آزاد سازي بيش از 30 نفر از نيروهاي منابع طبيعي از آستارا ، تالش و ديگر شهرستان هاي استان گيلان مشاركت داشتند.
وي با تقدير از همكاري عوامل انتظامي آستارا و پاسگاه لوندويل خاطرنشان كرد: اين ميزان از اراضي ملي توسط متصرفان قطعه بندي شده بود كه با حكم دادستان عمومي و انقلاب آستارا، عمليات رفع تصرف آن با موفقيت انجام شد.
كرم زاده با اشاره به اينكه اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان همواره در راستاي حفظ و پاسداري از اراضي ملي ، برنامه هاي اصولي و قانوني خود را اجرا مي كند ، گفت: از مردم مي خواهيم در اين راستا مشاركت لازم را داشته باشند و به صورت جدي از تجاوز به اراضي ملي خودداري كنند.
به گفته كرم زاده، در يك ماه اخير حدود 63 هزار متربع از اراضي ملي آستارا رفع تصرف شده است.
اراضي ملي آستارا 40 هزار هكتار است كه در اين ميان 32 هزار هكتار از اراضي را مناطق جنگلي تشكيل مي دهد كه در آن انواع گونه هاي جنگلي از قبيل بلوط ، راش ، توسكا ، ممرز ، نمدار ، ملج ، ليلكي ، انجيلي ، آزاد ، افرا ، گردو ، شيردار ، گيلاس وحشي ، فندق ، شمشاد جنگلي و ون وجود دارد.
تالاب استيل آستارا با وسعت 138 هكتار و با داشتن درختان توسكا، در هفت كيلومتري جاده آستارا به رشت قرار دارد.
شهرستان آستارا در 200 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید