Performancing Metrics

لاوروف از اقدام های نظامی آمریكا و كره شمالی انتقاد كرد | اتاق خبر
کد خبر: 337508
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1395 - 21:23
سرگئی لاوروف وزیر دفاع روسیه در نشست امنیت بین المللی مسكو از اقدام های نظامی آمریكا در گسترش توان نظامی این كشور به شرق اروپا و همچنین اقدام های اخیر كره شمالی انتقاد كرد.

اتاق خبر - لاوروف امروز (چهارشنبه) در سخنان خود گفت كه توافق صورت گرفته و رفع نگرانی مطرح شده در باره برنامه هسته ای ایران سبب نشده است كه آمریكا از طرح استقرار سامانه موشكی چشم پوشی كند.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: آمریكایی ها در حالی كه اعلام كرده بودند اگر موضوع هسته ای ایران برطرف شود، از استقرار سامانه موشكی منصرف می شوند، بر خلاف وعده خود عمل كردند و توانمندی خود را افزایش می دهند.
وی گفت: اكنون موشك های جدیدی در شرق اروپا و نزدیك مرزهای روسیه مستقر می شود.
لاوروف همچنین در باره اقدام های اخیر نظامی كره شمالی گفت: اقدام های پیونگ یانگ برای تثبیت موقعیت اتمی خود نگران كننده و غیرمسئولانه است و آنها را قابل قبول نمی دانیم.
وی بدون اشاره به آمریكا اظهار كرد: اقدام های كره شمالی سبب شده است برخی این موضوع را بهانه قرار دهند تا توانمندی نظامی خود را در شرق آسیا گسترش دهند.
در پنجمین همایش بین المللی امنیت مسكو كه امروز با حضور 500 شركت كننده از جمله وزیران و معاونان وزارت خانه های دفاع، رییسان ستاد كل نیروهای مسلح و كارشناسان از كشورهای مختلف گشایش یافت و تا تا فردا ادامه دارد، مبارزه با تروریسم، مسائل امنیتی منطقه آسیا و اقیانوس آرام، ثبات جهانی و همكاری های نظامی بررسی می شود.
سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت سرگئی شویگو همتای روسی خود شامگاه سه شنبه در راس یك هیات برای شركت در نشست بین المللی امنیت مسكو و رایزنی های دفاعی در حاشیه این اجلاس وارد پایتخت روسیه شد. وزیر دفاع ایران همچنین در حاشیه این نشست بین المللی دیدارهای دو جانبه ای انجام خواهد داد.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید