Performancing Metrics

امین زاده: 2 میلیارد دلار اموال بلوكه شده باید به ملت ایران برگردد | اتاق خبر
کد خبر: 338157
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1395 - 18:28
معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: رای دادگاه آمریكا درخصوص 2 میلیارد دلار دارایی های بلوكه شده ایران غیرقانونی است و این اموال باید به ملت ایران برگردد.

اتاق خبر: الهام امین زاده روز شنبه در حاشیه افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی «شهربانو» كاشان در گفت وگو با خبرنگاران اظهاركرد: وزیر امور خارجه كشورمان نامه ای به دبیركل سازمان ملل مبنی بر محكومیت ایالات متحده آمریكا در این خصوص ارسال كرده است كه باید این پول ها به بانك مركزی برگردد.
وی همچنین گفت: احكامی كه در دادگاه های داخلی آمریكا علیه دولت ایران صادر شده، این احكام به طور كلی در امور بین الملل و به علت مصونیت حقوقی دولت ها، بی سابقه و ممنوع است.
امین زاده تصریح كرد: هر دولتی مصون از محكومیت در دادگاه داخلی آمریكا و هر كشور دیگری است.
وی درباره 2 میلیارد دلار دارایی های بلوكه شده ایران گفت: بانك های مركزی محل گردش مالی اموال و دارایی های ملت یك كشور است و حتی تحریم موقت آن هم ممنوع است، چه رسد به اینكه هدف صدور و اجرای احكام قرار گیرد، بنابراین 2 میلیارد دلار اموال بلوكه شده باید به ملت ایران بازگردانده شود.
معاون حقوقی رئیس جمهوری در خصوص كمیته ماده 76 معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز گفت: این كمیته از جمله معدود كمیته هایی است كه سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری در آن حضور دارند.
وی افزود: ریاست این كمیته با قوه مجریه است كه قوانین مزاحم كسب و كار را شناسایی كرده و از فعالان اقصادی سراسر كشور می خواهیم كه قوانین مزاحم كسب و كار خود را در تجارت، صنعت، اقتصاد و تولید و اشتغال مولد شناسایی و به این معاونت اطلاع دهند.
امین زاده گفت: این كمیته، قوانین مزاحم را بررسی كرده و برای حذف به مجلس و دولت ارسال می كند.
معاون حقوقی رئیس جمهوری همچنین در خصوص منشور حقوق شهروندی اظهار كرد: این منشور را دكتر روحانی برای اجرا به معاونت حقوقی، تفویض اختیار كرده است و ما آن را تدوین و در اختیار مردم قرار داده ایم.
وی تصریح كرد: همه منشورها از جمله؛ بانوان، دانش آموزی، بیمار، دانشجویی و كارگران در حاشیه منشور مركزی شكل خواهند گرفت.
امین زاده یادآور شد: حقوق و تكالیف زنان هم اكنون به صورت یك قانون در جمهوری اسلامی وجود دارد و دولت موظف است براساس اصل 20 و 21 قانون اساسی آن را اجرا كند.
معاون حقوقی رئیس جمهوری در سفر یك روزه به كاشان علاوه بر افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو با دانشگاهیان كاشان نیز دیدار می كند.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید