Performancing Metrics

حضور نشاط آفرين كاروان تدبير و اميد در البرز | اتاق خبر
کد خبر: 338543
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1395 - 20:14
همزمان با روز جهاني كارگر، حضور رئيس اسلامي ايران و كاروان حمايت از كار و توليد در جمع كارگران كشور در البرز، شور و نشاط خاصي به جامعه تلاشگر و مولد ايران اسلامي بخشيد.

اتاق خبر: رئيس جمهوري روز يكشنبه درحاشيه تجليل از كارگران نمونه كشور در بازديد از شركت مهندسي و ساخت ژنراتور مپنا (پارس) در استان البرز عزم دولت را براي حمايت هرچه بيشتر از توليد در سال (اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل ) به اثبات رساند .
دراين مراسم ، كارگران با سردادن سرود ملي از رئيس جمهوري استقبال كرده و با تكان دادن پرچم جمهوري اسلامي آمادگي خود را براي حركت پر شتاب چرخه توليد اعلام كردند .
آنچه در مراسم تجليل از كارگران در گروه صنعتي مپنا البرز بيش از همه چيز مشهود بود همراهي كارگران با سخنان رئيس جمهوري با سردادن شعارهاي ' درود بر روحاني ' و ' دوستت داريم روحاني ' در بين سخنراني دكتر روحاني بود .
رئيس جمهوري نيز دراين مراسم گفت: حضور مپنا در رقابت آزاد، غرور ملي است و امروز روزي است كه راه براي سرمايه گذاري خارجي باز شده است. ما نياز به كار و توليد داريم اما توليد و كار بدون سرمايه و تكنولوژي امكان پذير نيست و بدون اقتصاد دانش بنيان يك شركت پرافتخاري به نام مپنا به وجود نمي آيد.
حسن روحاني افزود: اگر امروز به مپنا، كارگران، مهندسان و مديران آن افتخار مي كنيم به خاطر كار و تلاش، علم و دانش و فعاليت دانش بنيان و سرمايه گذاري در اين سرزمين است. اگر مپنا امروز به عنوان غرور ملي ما محسوب مي شود به خاطر آن است كه در يك رقابت آزاد حضور پيدا كرده است.
وي با بيان اينكه يك شركت بدون رقابت با جهان و قدرت هاي اقتصادي دنيا نمي تواند با غرور سرش را بالا بياورد، اظهار داشت: مپنا امروز شركت هاي عظيم و بزرگي همچون ميتسوبيشي و هيتاچي را كنار گذاشته و با جنرال الكتريك و زيمنس رقابت مي كند.
رئيس دولت يازدهم گفت: ما به آن برقي افتخار مي كنيم كه نيروگاهش به دست ايران و كارگر ايراني توليد شده باشد. مسافرت با آن قطاري براي ما لذت بخش است كه لوكوموتيو آن توسط شركت مپنا و كارگران ايراني توليد شده باشد.
روحاني ادامه داد: ما اقتصاد و بنگاه اقتصادي مي خواهيم كه توان رقابت با دنيا را داشته باشد تا ثروت كشور و درآمد بنگاه ها را افزايش دهيم و وضع كارگران را بهتر كنيم.
وي با تاكيد بر اين كه بايد به سمت اقتصاد دانش بنيان حركت كنيم، متذكر شد: اگر نتوانيم با دنيا رقابت كنيم، نمي توانيم بازار صادرات منطقه و جهان را از آن خود كنيم و اگر نتوانيم بازار صادرات داشته باشيم، نمي توانيم بازار توليد را از لحاظ كمي و كيفي افزايش دهيم.
شركت مهندسي پارس توليدكننده‌ انواع ژنراتورهاي نيروگاهي آبي، حرارتي، بادي و باس‌داكت‌هاي انتقال نيرو، الكتروموتورهاي توان بالا و دور متغير و تركشن موتور،اولين و تنها سازنده‌ي ژنراتورهاي نيروگاهي در خاورميانه وغرب آسيا و قديمي‌ترين شركت گروه مپنا (تأسيس در سال 1377) است.
محصولات اين شركت ساخت ژنراتور حرارتي گازي 160 مگاوات طرح آنسالدو ايتاليا (مدل TY 10546)، ساخت ژنراتور حرارتي سيكل تركيبي 160 مگاوات طرح آنسالدو ايتاليا (مدل TX 10546) ، ساخت ژنراتور حرارتي سيكل تركيبي 160 مگاوات طرح زيمنس آلمان (مدل TLRI 115/41)،ساخت ژنراتور حرارتي گازي 173 مگاوات طرح آنسالدو ايتاليا ( مدل TY105 46 )،ساخت ژنراتور صنعتي 25 مگاوات طرح ژومونت فرانسه،ساخت انواع ژنراتور آبي نيروگاهي تا 250 مگاوات ،ساخت توربين بادي 2/5 مگاوات كلاس TC2A،ساخت الكتروموتور 900 كيلو وات 4 قطب،ساخت تركشن موتور 530 كيلو وات AC،.طراحي و ساخت انواع باس‌داكت براي نيروگاه‌هاي حرارتي و آبي،ساخت انواع سازه‌هاي فلزي خاص و تجهيزات سنگين توربين‌هاي گاز، بخار و توربوكمپرسورهاي نفت و گاز، ژنراتور ارتقا يافته 185 مگاوات است و تا به حال كار ساخت 235 ژنراتور به اتمام رسانده است.منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید