Performancing Metrics

تله تفرقه | اتاق خبر
کد خبر: 338918
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 18:56
روزنامه اعتماد در شماره دوشنبه 13 ارديبهشت در تيتر يك به بررسي تلاش تاكتيك جريان رسانه‌اي- سياسي براي اختلاف‌افكني ميان حاميان محمدرضا عارف و علي لاريجاني پرداخت و نوشت:

اتاق خبر - مختصات و مشخصات مدار عمليات رواني اصلاح‌طلب ستيزان واعتدال گريزان بر محور «فشار از بيرون - اختلاف از درون» و ميدان داري در ساخت دعواي حيدري- نعمتي در ماجراي هيات رييسه مجلس دهم و دوئل‌سازي ميان محمدرضا عارف و علي لاريجاني دارد.

اين روزنامه با انتخاب عنوان همه چيز را منتشر مي‌كنم جز اسرار نظام را، مي نويسد: آيت‌ا‌لله هاشمي‌رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام صبح ديروز در مراسم رونمايي از كتاب «روايتي از زندگي و زمانه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني» كه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي و جمعي از محققان، نويسندگان، مورخان، پژوهشگران، اصحاب رسانه و مسوولان كشوري در ساختمان مجمع تشخيص برگزار شده بود، با تشكر از تدوين كتاب مذكور، گفت: اين كار خارج از اراده من شروع شد و به اينجا رسيد. هاشمي‌رفسنجاني با تاكيد بر اين نكته كه همه اتفاقات را مي‌نويسم و به تدريج منتشر مي‌شود، گفت: فقط مسائل مربوط به اسرار نظام و آبروي افراد يا منتشر نمي‌شود و يا با هماهنگي خودشان منتشر مي‌كنيم.
روزنامه اعتماد با درج عنوان علي مطهري نماينده‌اي آزاده و بي‌اعتنا به دنياست، آورد: حجت‌الاسلام‌والمسلمين علي‌اكبر ناطق نوري طي سخناني در مراسم سالگرد شهادت شهيد آيت‌الله مرتضي مطهري كه در مسجد احمديه نارمك برگزار شد، تصريح كرد: شخصيت شهيد مطهري به‌گونه‌اي بود كه حتي با آن مقام علمي و بالاي‌شان براي ١٠ نفر موعظه مي‌كردند و اصلا بحث پول هم مطرح نبود. پسر ايشان علي مطهري نماينده تهران و ساير آقازاده‌هاي‌شان نيز چنين خصوصيات اخلاقي دارند. به خصوص علي مطهري كه با اخلاص، آزاده و همچون پدرش بي‌اعتنا به دنياست؛ نماينده‌اي آزاد، متدين و بي‌حاشيه. مطهري زنده است و نمي‌ميرد.
اين روزنامه با انتشار عنوان دفاع از فلسطين نماد دفاع از اسلام است، نوشت: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي رمضان عبدالله دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين و هيات همراه، با تاكيد بر اينكه موضع جمهوري اسلامي ايران در قضيه فلسطين، موضعي مقطعي نبوده و نيست، گفتند: از قبل از پيروزي انقلاب اسلامي و در دوران مبارزه، موضوع حمايت از فلسطين و لزوم مقابله با رژيم صهيونيستي در مواضع امام خميني(ره) به كرات بيان مي‌شد و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نيز حمايت از مردم فلسطين، جزو اولين كارهاي ما بود، بنابراين دفاع از آرمان فلسطين، به طور طبيعي در ذات جمهوري اسلامي ايران قرار دارد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه در چنين شرايطي، «دفاع از فلسطين، نماد دفاع از اسلام است»، افزودند: جبهه استكبار تلاش گسترده‌اي به‌كار گرفته است تا اين رويارويي را «جنگ ميان شيعه و سني» معرفي كند.
روزنامه اعتماد با بررسي عنوان رييس‌جمهور منشور حقوق شهروندي ايراني- اسلامي مي‌خواهد، در گفت و گو با الهام امين‌زاده، معاون حقوقي رئيس‌جمهور، مي نويسد: رييس‌جمهور منشور حقوق شهروندي را به گروه حقوقي خود سپردند و ما پيش نويس آن را تدوين كرديم كه ٥آذر ١٣٩٢ در سايت معاونت دولت قرار گرفت. از مردم هم در مورد آن نظرخواهي شد تقريبا همان شب دوميليون كاربر ورود پيدا كردند و در مورد اين منشور نظر دادند كه نشان مي‌داد پيش‌نويس مورد استقبال بسيار جالبي قرار گرفته بود. حدود دويست مقاله علمي و پژوهشي در اين مورد رسيد كه همه را مكتوب كرده و جدول بندي كرديم. از نگاه من حجم اين پيشنهادات نشان داد كه مردم چقدر نسبت به اين مساله حساس هستند. براساس نظرات، يك منشور ديگر تهيه شد و اسفند ١٣٩٣ به رييس‌جمهور تقديم شد.
اين روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «گام هاي اوليه» به قلم عباس عبدي فعال سياسي فرهنگي را منتشر كرد.
روزنامه اعتماد همچنين عنوان هاي «روحاني: عده اي مي گويند ما در سايه تحريم زندگي خوبي داشتيم»، «فرزند قدرت بانوي توسعه در تهران»، «كانت در تهران»، «فردا در شهر آفتاب بوي كتاب مي پيچد» را در صفحه نخست به چاپ رساند.

اعتماد

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید