Performancing Metrics

شبکه‌های اجتماعی در زنجان مورد پایش قرارگرفته است | اتاق خبر
کد خبر: 338992
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395 - 20:36
رئیس پلیس فتا استان زنجان:
رئیس پلیس فتا استان زنجان به جرائم رخ‌داده در فضای مجازی طی سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: شبکه‌های اجتماعی در زنجان مورد پایش قرارگرفته است.

اتاق خبر- رئیس پلیس فتا استان زنجان به جرائم رخ‌داده در فضای مجازی طی سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: شبکه‌های اجتماعی در زنجان مورد پایش قرارگرفته است.

سرگرد جواد شعبان‌پور با اشاره به وقوع جرائم اینترنتی در استان زنجان افزود: هتک حیثیت ۵۴ درصد و کلاهبرداری اینترنتی ۳۲ درصد از جرائم در استان زنجان را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس فتا استان زنجان بیشترین جرائم در فضای مجازی استان را جرائم هتک حیثیت اعلام کرد و گفت: متأسفانه افراد از شبکه‌های مجازی استفاده‌های غیراخلاقی می‌کنند.

وی به جرائم رخ‌داده در فضای مجازی طی ۱۲ ماه سال گذشته در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در این میان هتک حیثیت بیشترین جرائم در این فضا را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس فتا استان زنجان تأکید کرد: متأسفانه افراد تصاویر و اطلاعات و خاطرات شخصی خود را در پروفایل شبکه مجازی ثبت می‌کنند که این خود زمینه‌های لازم برای جرم را برای افراد سودجو فراهم می‌کند.

شعبانپور بابیان اینکه جرائم اقتصادی در رده دوم جرائم در فضای مجازی قرار دارد، به جرائم رخ‌داده در فضای مجازی طی سال گذشته در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این میان مسائل هتک حیثیت بیشترین جرائم در این فضا را دارد و شبکه‌های اجتماعی در زنجان مورد پایش قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته بر اساس پرونده‌های تشکیل‌شده بیش از ۸۰ درصد قربانیان آقایان و ۲۰ درصد خانم‌ها هستند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان یکی از مأموریت‌های این نیرو را در حوزه فضای مجازی رصد اینترنتی عنوان کرد و یادآور شد: پلیس فتا در راستای شناسایی سایت‌های دارای محتوای مجرمانه فعالیت می‌کند که در این خصوص توانسته سایت‌های متخلف را شناسایی کند و در برخورد با مجرمان اقدامات قانونی به‌عمل‌آمده است.

شعبانپور گفت: پلیس فتا مأموریت‌هایی هم به‌تناسب وضعیت جامعه و ارائه هشدارها و راهکارهای پیشگیری از این آسیب‌ها ویژه بحث حوزه امنیت اطلاعات و پست الکترونیکی در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: آموزش‌های پلیس فتا تخصصی است و این ارگان نظامی باتربیت کارشناسان متخصص در فضای مجازی رصد روزانه از سایت‌ها دارد و اقدامات پیشگیرانه از برنامه‌های مهم پلیس فتا است و آگاه‌سازی در طول سال انجام می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان زنجان به رنج سنی مجرمان در فضای مجازی هم اشاره کرد و گفت: بیشترین قشری که در فضای مجازی مرتکب جرم هتک حیثیت و توهین می‌شوند جوانان سنین ۱۶ تا ۲۵ سال هستند و در جرائم اقتصادی سن مجرمان ۲۴ تا ۳۵ سال است.

شعبانپور به مردم توصیه کرد به پیامک‌هایی که برایشان ارسال می‌شود اعتماد نکنند و با وعده هدایا و جایزه‌های مختلف میلیونی فریب افراد سودجو را نخورند و همچنین به هنگام استفاده از ایمیل هم رمز عبور خود را محرمانه نگه‌دارند و رمز عبور برداشت از حساب بانکی را درگوشی خود ذخیره نکنند چراکه ممکن است با گم‌شدن گوشی کلیه اطلاعات شما دست افراد کلاه‌بردار بیفتد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شهروندان زنجانی خواست فایل‌های شخصی و عکس‌های خانوادگی خود را در سیستم کامپیوتری ذخیره به هنگام خرابی سیستم نرم‌افزاری آن را به افرادی که مورد اعتماد هستند بدهید تا درست کنند چراکه ممکن است از فایل‌های شخصی کارهای غیراخلاقی و منافی عفت انجام دهند و متأسفانه برخی همشهریان زنجانی در برداشت از حساب دقت نمی‌کنند و افرادی سودجو هم از موقعیت سوءاستفاده کرده و اقدام به برداشت غیرقانونی از حساب افراد می‌کنند.

شعبان پور با تذکر به کاربران تلگرام عنوان کرد: کاربران تلگرام مراقب باشند تا بر روی هر لینکی کلیک نکنند و هر فایل و عکس و مطلبی را باز نکنند چراکه ممکن است این مطالب از سایت‌های غیر معتبر با خود بدافزارها و ویروس‌هایی را به همراه داشته باشد و مردم اطلاعات شخصی خود را در تلفن‌های همراه نگهداری نکنند.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید