Performancing Metrics

حمله نكردن دشمن به ايران از سر دلسوزي و اردات به مردم ايران نيست | اتاق خبر
کد خبر: 339305
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1395 - 23:21
معاون عقيدتي سياسي سپاه :
معاون تربيت و آموزش عقيدتي سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت : حمله نكردن دشمن به جمهوري اسلامي از سر دلسوزي و اردات به مردم ايران نيست بلكه از سر ترس است ، دشمن به خوبي مي داند اگر مرتكب خطاي نظامي شود در كمترين زمان منافع آمريكا در سراسر دنيا به مخا

اتاق خبر - حجت الاسلام عليرضا ادياني كه به مناسبت بزرگداشت هفته عقيدتي سياسي به كيش سفر كرده بود با تسليت شهادت فيلسوف گرانقدر علامه شهيد مطهري گفت : رهبران الهي به ويژه انبياء قبل از هرگونه اقدام و عملي نخستين كاري كه درجامعه انجام مي دادند اصلاح عقايد و باورهاي مردم بود و همين نقش را ائمه اطهار (ع) نيز بر عهده داشتند.

وي افزود : تمامي انبيا و ائمه معصومين (ع)در صدد حراست دين و مصون نگهداشتن آن از بدعت ها ، تحريك ها و كج فهمي ها و همچنين اصلاح عقايد و انديشه هاي مردم بودند .
حجت الاسلام ادياني كه دوشنبه شب در مسجد امام حسن مجتبي (ع) و در جوار مزار شهداي گمنام سخن مي گفت يكي از شاخصه هاي حكومت نبوي را مساله ايمان ، دميدن روح معنويت و تصحيح انديشه ها و باورها دانست و گفت : پي ريزي جامعه اسلامي به دو عنصر اساسي اعتقادات و انديشه هاي صحيح و مردمي با ايمان و باورهاي محكم و عميق نيازمند است .
وي اضافه كرد : پيامبر اكرم (ص) با مبعوث شدن، اصلاح در حوزه فكر ، انديشه و فرهنگ مردم را نخستين برنامه خود قرار دادند ، رفتارها، اقدام و عمل ما معلول فرهنگ ماست ، فرهنگ سياسي كه بخشي از فرهنگ عمومي جامعه است در رفتار و نگاه ما به حاكمان و انتخاب ما اثر مي گذارد .
معاون تربيت و آموزش عقيدتي سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به هجمه فرهنگي دشمنان در زمان حاضر اشاره كرد و افزود : كار سخت امروز ،غفلت نكردن از دشمن ، شناخت شيوه هاي گوناگون تبليغي آنها ، ابزار دشمن براي تضعيف و تغيير باورهاي ديني مردم است و كار مشكل ، ثابت نگهداشتن اين باورها است .
وي دليل روي كار آمدن خلفاي ستمگر همچون معاويه ، يزيد و هارون را بدعت گذاري در دين دانست و گفت : وقتي سنت ها و ارزش هاي ثابت دين به ضد ارزش تبديل و كج فهمي ها و بدعت ها در دين زنده مي شود آن زمان به قصد قربت مغز متفكر و فيلسوف نو انديشي همچون علامه مطهري كه تفكرات وي مبناي نظام اسلامي است مورد هدف گلوله قرار مي گيرد .
حجت الاسلام ادياني تصريح كرد : اگر فرهنگ نبوي و انديشه نابي كه پيامبر (ص) به جامعه تزريق كرد به خوبي حراست مي شد ، عقايد مردم دستخوش تغيير و بدعت نمي شد وخلافت در جاي خود قرار مي گرفت.
وي اضافه كرد : امروز اين نوع جريان هاي دگر انديش ، التقاطي و كج فهمي از دين را شاهديم ، برخي از جريان ها و احزاب به عبادت اسلام ايمان مي آورند نه به سياست آن ، شعار رسمي آنها اين است كه ما طرفدار حكومت ليبرال دموكرات مسلمان هستيم و در اسلام نظام سياسي وجود ندارد .
به گزارش ايرنا ، معاون تربيت و آموزش عقيدتي سياسي سپاه گفت : امروز دشمن پس از آزمودن ملت ايران و براي خالي نبودن عريضه ژست قدرت مآبي گرفته و گزينه نظامي را روي ميز قرار داده است اما خود به خوبي مي داند اين سخن مضحكي بيش نيست .آنها ملت ايران را در 8 سال دفاع مقدس آزمودند ؛ تمام كشورهاي اروپايي پشت سر عراق قرار گرفتند اما چيزي جز شكست نصيب آنها نشد .
وي با بيان اينكه دشمن در سوريه ، عراق و لبنان شكست خورده است افزود : در هر جاي مناطق اسلامي كه ايران حضور دارد دشمنان اسلام شكست خواهند خورد .
حجت الاسلام ادياني اضافه كرد : دشمن اگر امروز به ما حمله نمي كند از سر دلسوزي و اردات به مردم ايران نيست بلكه از سر ترس است ، دشمن مي داند اگر مرتكب خطاي نظامي شود در كمترين زمان منافع آمريكا در سراسر دنيا به مخاطره خواهد افتاد .
وي تصريح كرد : دشمن پس از مايوس شدن از حمله نظامي به ايران و تهديدها و مطرح كردن گزينه هاي روي ميز ، امروز چندين برابر جنگ هزينه صرف مي كند و با انواع شيوه ها به دنبال تغيير باورها و عقايد مردم است ، همه مي دانند اگر فرهنگ و هويت يك ملتي گرفته شود مي توان هر كاري انجام داد.
حجت الاسلام ادياني به فضاهاي گوناگون مجازي خلق شده اشاره كرد و گفت : اين سرمايه گذاري ها تنها براي سرگرم كردن و تخريب افكار، انديشه جوانان و خط دهي به آنان است ، عده اي نيز متاسفانه از روي دنيا پرستي و اشرافي گري و توجيه اقدامات خود برخي گفته هاي آنان را در داخل كشور سر مي دهند .
وي در پايان با تاكيد بر اينكه دشمن امروز در صدد كمرنگ كردن باورهاي ديني مردم است اظهار داشت : بايد مراقب و هوشيار باشيم و يكبار ديگر آموزه ها و معارف دين توسط دست اندركاران حوزه عقيدتي سياسي بازخواني و باز آموزي شود .
هفته عقيدتي سياسي از 11تا 17 ارديبهشت ماه با اجراي برنامه هاي متنوع در سراسر كشور در حال برگزاري است .
ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید