Performancing Metrics

فعالان اقتصادی در انتظار تحقق یک وعده | اتاق خبر
کد خبر: 340011
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1395 - 10:46
پایانه‌ای که اقتصاد پیشوا را دگرگون می‌کند؛
امروز فعالان اقتصادی پیشوا در بخش‌های مختلف چشم‌انتظار تحقق وعده راه‌اندازی پایانه صادراتی هستند؛ پایانه‌ای که اقتصاد شهرستان پیشوا را متحول می‌کند.

اتاق خبر- امروز فعالان اقتصادی پیشوا در بخش‌های مختلف چشم‌انتظار تحقق وعده راه‌اندازی پایانه صادراتی هستند؛ پایانه‌ای که اقتصاد شهرستان پیشوا را متحول می‌کند.

شهرستان پیشوا از ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی ازجمله کشاورزی و دام‌پروری برخوردار است.

شهرستان پیشوا و فعالان بخش کشاورزی و دامی این منطقه توانسته‌اند باهمت و تلاش مضاعف، نقش مهمی را در تأمین سبد غذایی خانواده‌های استان تهران ایفا کنند.

محصولات تولیدی شهرستان پیشوا در بخش کشاورزی علاوه بر حضور در بازارهای پایتخت، به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شود و حاصل دسترنج کشاورزان و دام‌پروران پیشوایی، مشتریان خود را در استان‌های مختلف دارد.

پایانه صادراتی پیشوا یکی از دغدغه‌های فعالان اقتصادی است

به عقیده کارشناسان و فعالان اقتصادی، اگر زیرساخت‌های لازم در حوزه اقتصادی شهرستان پیشوا تقویت شود، می‌توان زمینه بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های تولیدی، کشاورزی و دام‌پروری را فراهم آورد.

یکی از موضوعاتی که می‌تواند در توسعه صادرات محصولات کشاورزی و دامی پیشوا و معرفی هر چه بیشتر این محصولات به مردم نقاط مختلف کشور و کشورهای مختلف جهان مؤثر باشد، راه‌اندازی پایانه صادراتی در این شهرستان است.

راه‌اندازی پایانه صادراتی سبب ایجاد تحول در اقتصاد پیشوا خواهد شد

مهدی تاجیک فعال اقتصادی در این خصوص  اظهار داشت: پایانه صادراتی شهرستان پیشوا یکی از مهم‌ترین راهکارها برای تحول در اقتصاد منطقه است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سال‌های اخیر بر روی موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید فراوان فرمودند و بیان داشتند که باید تولیدات و محصولات داخلی تقویت شود و در این میان، راه‌اندازی پایانه صادراتی، زمینه معرفی هر چه بیشتر محصولات و افزایش صادرات تولیدات ایرانی را فراهم می‌آورد.

تاجیک ادامه داد: راه‌اندازی پایانه صادراتی در شهرستان پیشوا، علاوه بر اینکه سبب تحول اقتصادی در این منطقه می‌شود، افزایش فرصت‌های شغلی را به همراه خواهد داشت و می‌تواند برای جوانان جویای کار، شغل ایجاد کند.

وی بیان داشت: امروز راه‌اندازی پایانه صادراتی پیشوا که مراحل اولیه آن انجام‌شده، نیازمند همت و تلاش هر چه بیشتر مسئولان منطقه‌ای و استانی و توجه جدی مسئولان دولت یازدهم به ظرفیت‌های این شهرستان است.

زمین پایانه صادراتی پیشوا تملک شده است

عباس ملکوتی خواه فرماندار شهرستان پیشوا نیز با اشاره به آخرین وضعیت راه‌اندازی پایانه صادراتی در این شهرستان اظهار داشت: راه‌اندازی پایانه صادراتی در پیشوا یکی از موضوعاتی است که با جدیت از سوی مسئولان دنبال می‌شود.

وی افزود: این پایانه می‌تواند گام‌ مؤثری را برای رونق تولید و اقتصاد در منطقه بردارد و به همین خاطر تلاش‌ها برای به ثمر نشستن این مهم ادامه خواهد داشت.

تصویب راه‌اندازی پایانه صادراتی پیشوا در سفر معاون اول رییس‌جمهور

ملکوتی خواه با اشاره به این نکته که زمین لازم برای راه‌اندازی پایانه صادراتی شهرستان پیشوا تملک شده است، ادامه داد: زمینی به مساحت 38 هکتار برای راه‌اندازی پایانه صادراتی پیشوا اختصاص و تملک آن صورت گرفته است.

وی با اشاره به تصویب راه‌اندازی پایانه صادراتی پیشوا توسط معاون اول رییس‌جمهور بیان داشت: پایانه صادراتی پیشوا موردتوجه دولت بوده، به‌طوری‌که در سفر نخست معاون اول رییس‌جمهور به منطقه، این مهم مورد تأکید قرار گرفت.

ملکوتی خواه گفت: تغییر کاربری زمین برای راه‌اندازی پایانه صادراتی شهرستان پیشوا توسط جهاد کشاورزی پیگیری و مجوزهای لازم برای تحقق این موضوع صادرشده است.

وی با اشاره به این نکته که راه‌اندازی پایانه صادراتی در پیشوا، روند سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی را در این شهرستان تسهیل می‌کند، یادآور شد: سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی نیز از راه‌اندازی این پایانه در شهرستان استقبال کرده‌اند و قطعاً این موضوع می‌تواند در توسعه و تحول اقتصادی منطقه مؤثر باشد.

به هر ترتیب باید امروز از همه ظرفیت‌ها برای راه اندازی پایانه صادراتی در شهرستان پیشوا استفاده کرد تا محصولات تولیدی فعالان اقتصادی این شهرستان در کشورهای مختلف جهان، معرفی شود.

منبع: مهر 

94106 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید