Performancing Metrics

اختصاص 57 ميليارد و 500 ميليون ريال براي روستاهاي مرزي كشور | اتاق خبر
کد خبر: 340090
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1395 - 20:04
معاون بنياد مسكن انقلاب اسلامي، از تخصيص 57 ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار ملي براي بهسازي و بازسازي روستاهاي مرزي كشور خبر داد.

اتاق خبر - محمدرضا شاملو روز جمعه در حاشيه بازيد از مناطق مرزي افزود: براي بهسازي و بازسازي روستاهاي مرزي كشور تاكنون اقدامات بسيار مطلوبي صورت گرفته است و اين امر همچنان تداوم خواهد داشت.
وي گفت: بازسازي روستاهاي مرزي كشور علاوه بر ايجاد امنيت در مناطق مرزي در بهبود وضع معيشتي و اقتصادي مرزنشينان بسيار موثر است و از هيچ كوششي براي تحقق اين مهم دريغ نخواهد شد.
وي، رويكرد و سياست اصلي دولت تدبير و اميد را بازسازي و بهسازي روستاهاي خالي از سكنه در نوار مرزي ذكر كرد و اظهار داشت: در چند سال گذشته نيز اقدام هاي بسيار موثري در اين بخش صورت گرفته است.
معاون عمراني روستايي بنياد مسكن انقلاب اسلامي حمايت فرمانداران و نيروهاي نظامي مستقر در مرز را در امر بازسازي روستاهاي مرزي مهم ارزيابي كرد و گفت: حمايت مسئولان و نيروهاي نظامي باعث اميدواري مردم شده كه اين امر در ايجاد امنيت در روستاهاي مرزي نيز موثر است.
شاملو، هدف از سفر خود را بررسي فعاليت هاي صورت گرفته در امر بازسازي و بهسازي روستاهاي مرزي كشور به ويژه استان كرمانشاه بيان كرد و افزود: در صورت همكاري و مشاركت مردم نسبت به تهيه زمين و پرداخت تسهيلات مورد نياز به متقاضيان واجد شرايط براي ساخت و ساز در روستاهاي مرزي اقدام مي شود و مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.
فرماندار سرپل ذهاب نيز بيان كرد: وجود مردم علاوه بر عمران و آباداني باعث ايجاد امنيت پايدار در مناطق مرزي مي شود.
جهانبخش حيدري بيان كرد: دولت با سرمايه گذاري در روستاهاي نوار مرزي با در نظر گرفتن اصول مهندسي در ساخت و سازها قصد دارد از مهاجرت روستاييان جلوگيري كند.
وي خاطرنشان كرد: برخي روستاها مانند روستاي باويسي از توابع سرپل ذهاب در هشت سال جنگ تحميلي خالي از سكنه شد اما اكنون اقدام هاي موثري براي بازسازي و بهسازي اين روستا در دست اقدام است تا شرايط براي بازگشت مردم مهيا شود.
سرپل ذهاب با بيش از 85 هزار نفر جمعيت در غرب استان كرمانشاه با عراق 48 كيلومتر مرز مشترك دارد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید