Performancing Metrics

دشمن ميدان دانشگاه را براي تهاجم فرهنگي انتخاب كرده است | اتاق خبر
کد خبر: 340099
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1395 - 21:20
علم الهدي:
امام جمعه مشهد گفت: امروز دشمن چشم طمع به دانشگاهها دارد و ميدان دانشگاه را براي تهاجم فرهنگي خود عليه نظام و كشور انتخاب كرده است.

اتاق خبر - آيت الله سيداحمد علم الهدي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مشهد افزود: دشمن با اين خيال كه مي تواند با پيدا كردن افراد زمينه ساز، گروه اجرايي ضدفرهنگي به وجود آورد به محيط هاي دانشگاهي چشم طمع دارد.
وي خاطرنشان كرد: دانشجو معصوم است و گناهي ندارد و پشت اين قضيه يك جريان عوضي و ناهنجار ضد دين وجود دارد كه برخي از دانشجوهاي زمينه دار را محل اجراي منويات شيطاني خود قرار مي دهد.
وي تاكيد كرد: در اين ميان دانشجو تقصير ندارد و مسئولان دانشگاه بايد به دنبال پيدا كردن پشتوانه اين حركت و جريان باشند و دانشجويان عزيز نيز بايد هشيار باشند كه با بصيرت كامل عمله ديگران و بويژه عمله جريان هاي آلوده و انحرافي بيرون دانشگاه نشوند.
امام جمعه مشهد در ادامه بيان كرد: اينجانب به عنوان يك كارشناس تعليم و تربيت دانشگاهي اين موارد را مطرح مي كنم، چراكه بنده يك آدم اجنبي نسبت به محيط دانشگاه نيستم و يك دانشگاه ساز در اين مملكلت بوده ام و 23 سال موفق ترين دانشگاههاي كشور را مديريت كرده ام.
آيت الله علم الهدي ادامه داد: يقينا در فضاي آلوده فرهنگي معلم نمي تواند رسالت انسان سازي خود را اجرا كند.
وي در ادامه با بيان حديثي از پيامبر اكرم (ص) گفت: پيامبر در حديثي فرموده اند چه خواهد شد وضع شما زماني كه زن ها فاسد و جوان ها فاسق شوند و شما امر به معروف و نهي از منكر نكنيد و حتي كار به جايي مي رسد كه شما امر به منكر و نهي از معروف مي كنيد.
امام جمعه مشهد با اشاره به گراميداشت هفته معلم و تقارن آن با سالروز شهادت استاد مطهري افزود: مرحوم آيت لله مطهري يك شخصيت چند بعدي داشت و شخصيت پدافندي در برابر انحرافات فكري و فرهنگي جامعه ديني، بعد برجسته شخصيت ايشان بود.
وي تصريح كرد: ايشان مانند ديده بان مسلح عمل مي كرد، به طوري كه با مشاهده نقطه اي از يك انحراف فكري در جامعه ديني آن زمان تحت خفقان و اختناق شديد حكومت شاه را با قلم توانمند و بيان قوي و موثرش، آن جريان را نشانه گرفته و سركوب مي كرد.
به گفته وي، هم اكنون نيز كه بيش از 30 سال است كه ايشان در ميان ما نيست انديشه او صدقه جاريه در بحران هاي فكري و فرهنگي كشور قرار گرفته است.
وي با تشريح نمونه هايي از ديدگاههاي آيت الله مطهري گفت: كتاب هاي شهيد مطهري نياز به بازخواني دارد و مطالب ارزشمند انسان ساز ايشان بايد با شرايط امروز نظام و انقلاب اسلامي مطابقت داده شود.

ایرنا

94110

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید