Performancing Metrics

بازارهاي روسيه و قفقاز جزو بازارهاي هدف صادركنندگان استاني قرار گيرند | اتاق خبر
کد خبر: 340678
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 18:32
استاندار آذربايجان شرقي با تاكيد بر ضرورت افزايش سهم صادرات استان گفت: بازارهاي روسيه و قفقاز بايد جزو بازارهاي هدف صادركنندگان قرار گيرد و تاجران براي ورود به اين بازارها اقدام كنند.

اتاق خبر:اسماعيل جبارزاده روز يكشنبه در نشست مشترك كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد با كميته رفع موانع توليد و اشتغال فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان آذربايجان شرقي افزود: همه دستگاه هاي ذيربط موظف به رفع موانع صادراتي توليدكنندگان استان هستند.
وي با بيان اينكه معتقدم هر كس كه علاوه بر اقتصاد خانواده خود به اقتصاد خانواده اي كمك كند، مرد بزرگي است، اظهار كرد: بايد از تمامي واحدهاي توليدي كوچك و بزرگ، در راستاي رفع موانع و مشكلات توليد حمايت شود.
جبارزاده با بيان اين اينكه هيچ سازماني حق پلمپ واحدهاي توليدي را ندارد، تاكيد كرد: اجازه نمي دهم واحدهاي توليدي استان به بهانه هاي مختلف پلمپ شود، بلكه بايد با همدلي و همكاري تمامي دستگاه ها و نهادها در بخش دولتي و خصوصي براي احصا مشكل به وجود آماده تلاش كرد.
وي ادامه داد: همه مسئولان استان اعم از دولتي، اتاق بازرگاني و بانك ها در سال جاري در كنار توليد كنندگان قرار دارند تا آنها با روحيه مضاعف و غيرت و همت بيشتر در سال جاري نسبت به افزايش توليد، اشتغال و صادرات اقدام كنند.
استاندار آذربايجان شرقي خاطرنشان كرد: اميدوارم در سال جاري شاهد افزايش واحدهاي توليدي استان و جزو يكي از استان هاي فعال و درخشان در عرصه اقتصاد كشور باشيم.
وي با تاكيد بر لزوم حمايت مركز توسعه صادرات از شركت هاي توليدي براي حضور در نمايشگاه هاي خارجي افزود: ضروري است واحدهاي صنعتي و توليدي ما از اين فرصت بهره مند شوند و در نمايشگاه هاي بين المللي در خارج از كشور حضور فعال و پررنگي داشته و ظرفيت هاي استان و كشور را معرفي كنند.
وي همچنين با اشاره به لزوم رعايت اصولي ايمني كار گفت: رعايت جان انسان ها بسيار مهم است و هر واحد صنعتي و توليدي متناسب با كار خود بايد نسبت به رعايت اصول ايمني كار دقت كنند.
جبارزاده در خصوص موضوعات مطرح شده از سوي دو واحد توليدي سنگ در مورد اينكه شهرداري ها سنگ هاي مورد نياز خود را از خارج استان خريداري مي كنند، گفت: همه ادارات و دستگاه هاي دولتي موظف به خريد اجناسي هستند كه در داخل استان توليد مي شود و توليد كنندگان نيز بايد در كنار افزايش كيفيت توليدات خود نسبت به قيمت فروش مناسب نيز توجه كنند.
وي با اشاره به ايجاد شهر سنگ در شهرستان آذرشهر افزود: تمامي فعاليت هاي مربوط به سنگ در اين شهر متمركز شده و به بازار و نمايشگاهي براي عرضه توليدات سنگي استان تبديل مي شود.
وي همچنين در خصوص مشكلات مالي برخي واحدهاي توليدي اظهار كرد: امور مالياتي استان در كنار توليد كنندگان قرار دارد و تمام هم و غم مسئولان استان سرپا نگهداشتن واحدهاي توليدي است.

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید