Performancing Metrics

باید از توسعه آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 340740
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 22:07
فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر لزوم افزایش هزینه جرایم برای بازدارندگی از بروز تخلفات، گفت: امروز دیگر ظرفیت بازداشتگاه ها پر شده است و برای مقابله با جرایم به کار جهادی و انقلابی احتیاج داریم

به گزارش اتاق خبر، سردار "حسین اشتری" در دومین روز از همایش قانونگذاری و نظارت، الزامات و راهکارها و در جمع منتخبان مجلس دهم، تاکید کرد: نیروی انتظامی آمادگی دارد که در طول دوران نمایندگی نمایندگان در دوره دهم از نظرات نمایندگان استفاده کند.

وی افزود: نیروی انتظامی با بیش از 10 هزار مقر ثابت و متغیر در اقصی نقاط کشور، آمادگی مقابله با تمامی تهدیدها، چالش‌ها و آسیب‌ها در حوزه اجتماعی، سیاسی، اخلاقی، فرهنگی و امنیتی را دارد چرا که مردم از بدو تولد تا پایان عمر با نیروی انتظامی کار دارند، که ما هم آمادگی ارائه خدمت به مردمان عزیزمان را داریم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه یکی از مشکلات فعلی کشور، آسیب‌های اجتماعی است، گفت: باید پیشگیری های لازم در بروز آسیب های اجتماعی صورت گیرد و حتی اگر لازم به تصویب قوانین است، مجلس همکاری های لازم را انجام دهد تا بتوان اقدامات مقابله‌ای انجام داد. اخیرا در جلسه ای که همراه مسئولان خدمت مقام معظم رهبری بودیم، ایشان در مورد آسیب‌های اجتماعی تذکر دادند و بر لزوم دنبال کردن آن به جدیت تاکید کردند تا به نوعی از توسعه آن جلوگیری شود.

اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی اقدامات پیشگیرانه زیادی در مورد مواد مخدر انجام داده، گفت: با وجود این اقدامات همچنان درصدی از جامعه به مواد مخدر آلوده هستند که این بلای خانمان‌سوز تاثیراتی در خانواده ها می گذارد که نیروی انتظامی آمادگی مبارزه با آن را دارد.

وی تاکید کرد که نیروی انتظامی از نقطه صفر مرزی تا داخل شهرها، روستاها و جاده‌ها به دنبال مقابله با شبکه های توزیع مواد مخدر است و معتقد است که باید همه دستگاه‌ها دست در دست هم برای مقابله با این بلای خانمان‌سوز اقدام کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به آسیب ها در فضای مجازی، گفت: همکاران ما 24 ساعته با این موضوع درگیر هستند. فضای مجازی فضایی است که می توان از آن برای رشد و توسعه کشور استفاده کرد متاسفانه بعضی‌ اوقات به گونه ای استفاده می شود که برای خانواده ها نگران کننده است البته با هوشیاری های لازم و وجود مبانی دینی در کشور یک‌سری اقدامات جلوگیری کننده انجام شده است.

اشتری با تاکید بر لزوم مدیریت فضای مجازی، به موضوع امنیت اجتماعی و اخلاقی اشاره و اظهار کرد: نمایندگان باید اهتمام ویژه ای به موضوعاتی همچون کیف‌قاپی، سرقت، سرقت مسلحانه و خشن داشته باشند. به نظر می رسد باید قوانین لازم وضع شود تا هزینه جرم افزایش یابد چون اکنون وضعیت به گونه ای است که افراد بیش از 20 بار زندان می روند اما دوباره بعد از آزاد شدن از زندان به اعمال خلاف‌شان ادامه می دهند. طبیعتا اگر قوانین لازم وجود داشته باشد و هزینه جرم بالا برود، دیگر کسی که یک بار زندان رفته، متنبه می شود و شاهد تخلفات نخواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم کار جهادی و انقلابی در این زمینه، گفت: امروز ظرفیت بازداشتگاه ها پر شده است باید کاری کرد که شاهد این حجم از تخلفات نباشیم البته هر دستگاهی وظیفه مشخص خود را دارد.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به موضوع ترافیک گفت: در کشور بیش از 29 میلیون خودرو و موتورسیکلت داریم که آمار تخلفات و جان‌باختگان بر اثر تصادفات تکان دهنده است. نیروی انتظامی تمامی تلاشش را با کمک دستگاه ها انجام داده که در طول هشت سال گذشته آمار کاهش یابد که در این راه وجود قوانین بازدارنده و افزایش جرایم، بسیار تاثیرگذار بود اما باز هم مقام معظم رهبری بر کاهش آمار تاکید دارند چون ایشان حاضر نیستند حتی یک نفر از مردم در سانحه رانندگی جان خود را از دست دهد.

وی در پایان گفت: تمامی دستگاه ها و نهادها باید دست به دست هم دهند تا شاهد کاهش جرایم در حوزه های مختلف باشیم تا در نهایت حفظ امنیت را در کشور ارتقاء دهیم و مردم با آسایش کامل به زندگی‌شان بپردازند.

منبع: ایسنا

94104

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید