Performancing Metrics

مطالعه چگونه در كودكان شكل می گیرد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 340912
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395 - 15:21
عادت به مطالعه معمولا از سنین كودكی شكل می گیرد و به عنوان یك رویه زندگی تا پایان عمر با انسان باقی می ماند.

اتاق خبر - براساس آمار نرخ مطالعه در جامعه رضایت بخش نیست به طوری كه برخی از آمار این میزان را 30 دقیقه ذكر می كنند.

شكل گیری این عادت در كودكان تا حدود زیادی به مطالعه و تشویق بزرگترها وابسته است. اما در جامعه ای كه بزرگترها با كتاب و كتابخوانی بیگانه هستند تكلیف چیست؟
هیچ تردیدی دراین نیست كه بزرگترها نقش زیادی در مطالعه و كتابخوانی فرزندان دارند از این رو مطالعه والدین در ترغیب كودكان و نوجوانان به كتابخوانی بسیار موثر است .
كتاب خوب منبع اطلاعات ارزشمند و در خور است كه با مطالعه آن انسان به رشد و شكوفایی می رسد.
كتاب خواندن والدین حتی باعث رشد و تكامل ذهنی و رفتاری كودكان می شود. بنابر این خوب است فرهنگ كتاب خواندن را در خود و كودكمان گسترش دهیم و با آگاهی بیشتر درباره نوع كتاب و تناسب آن با سن فرزندمان تصمیم گیری كنیم.
خواندن داستان و قصه نقش بسیار مهمی در تكوین شخصیت كودك دارد. كودك به كمك قصه و شعرخوانی، یا گوش دادن به آن و یا بازگو كردن قصه هایی كه شنیده است، چگونگی بیان احساسات، عواطف و افكار را آموخته و یاد می گیرد كه چگونه در برخورد با مشكلات شخصی اعتماد به نفس داشته باشد.
داستان ها و اشعاری كه كودكان می خوانند و می شنوند، اثر عمیقی در فكر و روحیه، تخیل و قوت تصور آنان می گذارد و نونهالان را برای شیوه معاشرت با دیگران آماده می سازد.
مساله انتخاب كتاب مناسب، با توجه به فراوانی كتاب ها در بازار مشكلی اساسی است از این رو سعی كنید كتابی برای فرزند خود انتخاب كنید كه محتوای آن پسندیده باشد و آن را از پیش مطالعه كرده باشید.
كتاب ها باید كودكان شما را برای زندگی آینده آماده كند از این رو كتابهایی انتخاب كنید كه كودكان نسبت به دنیای اطراف خود به شناخت بیشتری برسند و حس كنند كه افراد زیادی مثل او در پیرامونش هستند و به نحوی در رفع مشكلات خود تلاش می كنند.
كودك معمولا در زمان های خاصی خواندن كتاب را دوست دارد بنابراین والدین باید در این اوقات برای آنان كتاب بخوانند.
در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران مثل سال های گذشته سالنی به بخش كودك و نوجوان اختصاص یافته كه آثار ویژه این گروه سینی در این غرفه ها به نمایش در آمده است.
در این بخش همچنین فعالیت های مختلف مرتبط با كودكان و نوجوانان ازجمله بازی و مسابقات كتابخوانی برای این گروه سنی اجرا می شود.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است» از 15 اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برپا شده است. این نمایشگاه تا 25 اردیبهشت ماه میزبان عموم علاقه مندان است.
مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس (عوارضی اتوبان تهران - قم) ، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.
مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با حدود 138هكتار وسعت در مجاورت مرقد مطهر امام راحل واقع شده كه به عنوان محل برگزاری نمایشگاههای بین المللی تهران مورد استفاده قرار می گیرد.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید