Performancing Metrics

رئيس جمهوري اوكراين خواستار تشديد تحريم هاي اروپا عليه روسيه شد | اتاق خبر
کد خبر: 340935
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395 - 15:40
«پترو پوروشنكو» رئيس جمهوري اوكراين، در شرايطي كه برخي كشورهاي اروپايي بر لزوم لغو تحريم ها در مورد روسيه تاكيد كرده اند، از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا خواست تحريم ها را عليه اين كشور تشديد كنند.

اتاق خبر - به نقل از شبكه دوم تلويزيون دولتي روسيه، پوروشنكو ديروز (يكشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: مقامهاي برخي كشورهاي اروپايي هر از گاه از غير موثر بودن تحريم ها در مورد روسيه سخن مي گويند، اما اگر برخي فكر مي كنند اين تحريم ها ناكارآمد است، بايد آنها را به جاي لغو تشديد كرد.

وي افزود: تا زماني كه روسيه به تعهدات خود در موافقت نامه مينسك عمل نكرده است، بايد اين كشور را تحريم كرد.  برخي مقامهاي كشورهاي اروپايي در ماههاي اخير خواستار لغو تحريم ها در مورد روسيه شده اند تا بار ديگر روابط تجاري عادي با اين كشور را از سر شگيرند.
فرانسه در زمره اين كشورهاست و بتازگي پارلمان فرانسه قطعنامه اي را براي لغو تحريم روسيه تصويب كرده است.
مولفان اين قطعنامه خواستار مخالفت دولت فرانسه با تمديد تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه روسيه شده اند كه قرار است در ژوئن جاري (خرداد) بررسي شود.  پائولو جنتيلوني وزير امور خارجه ايتاليا نيز بتازگي خواستار لغو تحريم ها در مورد روسيه شده و گفته است با توجه به اجراي مفاد توافقنامه مينسك، تحريم هاي عليه روسيه در ماه ژوئن ممكن است لغو شود.
آمريكا و اتحاديه اروپا از دو سال پيش روسيه را به بهانه مداخله در امور داخلي اوكراين تحريم و لغو آنها را به اجراي توافقنامه مينسك براي حل بحران اوكراين منوط كرده اند.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید