Performancing Metrics

عجیب ترین توالت های جهان | اتاق خبر
کد خبر: 340978
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395 - 17:39
در سراسر جهان، توالت‌ها به اشکال مختلف وجود دارند. نوع توالت و شیوه‌ی استفاده از آن به فرهنگ مردم آن کشور بستگی دارد.

اتاق خبر: توالت، یکی از نیازهای اصلی بشر است. اما اگر فکر می‌کنید که در سرتاسر جهان همه‌ی مردم به یک شیوه این نیاز خود را برطرف می‌کنند، کاملاً در اشتباه هستید. در سراسر دنیا توالت‌ها به اشکال مختلف وجود دارد که برخی از آن‌ها واقعاً عجیب‌وغریب هستند.

۱. ژاپن

توالت‌ های ساسر دنیا ۱

در ژاپن، توالت‌های عمومی معمولاً دستمال توالت ندارند. شما باید برای خشک کردن دست‌هایتان با خودتان دستمال ببرید. همچنین هنگامی که می‌خواهید به توالت بروید رسم است که دمپایی‌های خود را عوض کنید؛ شما نباید دمپایی‌هایی‌ را که هر روز در خانه می‌پوشید، در توالت نیز استفاده کنید. ژاپن به داشتن توالت‌هایی با فنّاوری بالا شهرت دارد. مثل داشتن صندلی‌های حرارتی، فواره‌های آب و پخش موسیقی‌های مختلف. 

۲. ترکیه

توالت‌ های ساسر دنیا ۲

توالت‌های ایرانی در ترکیه بسیار رایج هستند. این نوع توالت‌ها به «توالت ترکیه»  نیز شهرت دارند. هنگام استفاده از این توالت‌ها صورت شما روبروی دیوار قرار می‌گیرد. بعد از استفاده از این توالت‌ها به‌دنبال دستمال توالت نگردید. برای تمیز کردن، با دست چپ خود از آب استفاده کنید. اگر این توالت‌ها دستمال توالت داشته باشند، آن‌ها را برای تمیز کردن نگذاشته‌اند. این دستمال‌ها به‌منظور  خشک کردن دست‌ها بعد از تمیز کردن با آب است.

 

۳. انگلیس

توالت‌ های ساسر دنیا ۳

لندن اولین شهری در انگلیس است که توالت‌های عمومی را راه‌اندازی کرد. در آن زمان مردم برای استفاده از توالت‌های عمومی پول پرداخت می‌کردند و امروزه نیز این رسم وجود دارد. در لندن پیدا کردن توالت عمومی بسیار مشکل است و اغلب این توالت‌ها کثیف و استفاده از آن‌ها مستلزم پرداخت پول است. وحشیگری و آسیب رساندن به بنا یکی دیگر از مشکلات اصلی توالت‌های عمومی است.

۴.  هند

توالت‌ های ساسر دنیا ۴

امروزه استفاده از توالت به سبک نشسته‌ی غربی در هند بسیار رایج شده است اما هیچ جا نمی‌توانید دستمال توالت پیدا کنید. بیشتر توالت‌ها یک سطل دارند. سطل را از آب پر کرده و برای تمیز کردن خود از آن استفاده کنید. توالت‌های عمومی زیباتر برای راحتی شما اسپر‌های دستی دارند.

 

 

۵. سنگاپور

توالت‌ های ساسر دنیا ۵

گردشگران می‌دانند که سنگاپور یک شهر بسیار تمیز است و توالت‌های عمومی آن از این امر مستثنا نیستند. به همین دلیل است که در سنگاپور تمیز نکردن توالت خلاف قانون است. در سراسر کشور پلیس‌ مخفی وجود دارد بنابراین سعی کنید بدون تمیز کردن توالت آنجا را ترک نکنید، در غیر این صورت جریمه می‌شوید.

 

 

۶. تایوان

توالت‌ های ساسر دنیا ۶

در تایوان هنگامی که کارگر خانم برای تمیز کردن توالت وارد می‌شود، نگران نشوید. بیشتر کارگرانی که در توالت‌ها کار می‌کنند خانم هستند و هنگامی که شما در توالت هستید آن‌ها با خیال راحت و بدون هیچ دودلی برای تمیز کردن توالت‌ها وارد می‌شوند! اگر از دستمال استفاده می‌کنید آن را در توالت نیندازید. سیستم تخلیه شکننده است پس بهتر است دستمال را در سطل آشغال بیندازید. آن‌ها دستمال هستند نه دستمال توالت‌های رولی که شما به آن عادت دارید.

 

۷. چین

توالت‌ های ساسر دنیا ۷

مردم چین مانند بیشتر کشورهای شرقی از توالت‌های ایرانی استفاده می‌کنند. حریم خصوصی توالت‌های عمومی چین بسیار کم است. در یک مکان ممکن است چندین توالت وجود داشته باشد و توالت‌ها معمولاً برای استفاده‌ی آقایان و خانم‌ها مشترک است.

 

 

۸. هلند

 

توالت‌های عمومی آمستردام مکانی کاملاً سرپوشیده نیست. شما می‌توانید هرجایی آن‌ها را پیدا کنید.  توالت‌های عمومی در شهرهای بزرگ هلند  رایج هستند.

۹. مالزی

توالت‌ های ساسر دنیا ۹

تفکیک جنسیتی در توالت‌های عمومی مالزی وجود ندارد اما نمازخانه‌های آن برای آقایان و خانم‌ها جدا هستند، پس وقتی به این کشور می‌روید آن‌ها را با هم اشتباه نگیرید. توالت‌های این کشور خیس هستند چون بعد از استفاده از آن‌ها باید با شلنگ خود را تمیز کنید. روشویی‌ها (گاهی اوقات فقط شیر آب) اغلب دقیقاً کنار توالت‌ها قرار دارند و برای تمیز کردن توالت آب از این شیرها می‌آید. برای شستشو از آن استفاده کنید و راجع آن حتی دیگر فکر هم نکنید.

 

۱۰.  آلمان

در آلمان توالت‌های فرنگی بسیار رایج است. این نوع توالت‌ها فقط در آلمان متداول است و قبل از این که سیفون را بکشید، باید با صحنه‌ای بسیار چندش‌آور مواجه شوید!

نظرات
ADS
ADS
پربازدید