Performancing Metrics

قدم های مثبت ایران در جهت حل مشکلات منطقه | اتاق خبر
کد خبر: 341266
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 14:24
شرق شناس آلمانی:
یك شرق شناس و استاد تاریخ دانشگاه فرایبورگ آلمان گفت: مشكلات موجود در منطقه خاورمیانه، گریبان سایر كشورها را گرفته است و هیچ كشوری به تنهایی نمی تواند آن را حل كند.

به گزارش اتاق خبر به نقل ایرنا، 'تیم ابكنهانز' (Tim Epkenhans) شرق شناس و استاد تاریخ آلمانی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری كنفرانس سه جانبه ایران، فرانسه و آلمان در دانشگاه اصفهان در گفت و گویی افزود: كشورها باید بدانند كه به تنهایی نمی توانند مشکلات خاورمیانه را حل كنند بلكه نیازمند گفت و گو و همكاری با یكدیگر هستند.
وی تصریح كرد: همه كشورها خواهان ثبات و امنیت هستند و مهمترین راهبرد برای رسیدن به این امر، گفت و گو و همكاری بین كشورهاست.
ابكنهانز با بیان اینكه صلح و ثبات در آینده نزدیك در منطقه شروع می شود، خاطرنشان كرد: اروپا در گذشته نیز چنین وضعیتی داشت اما اكنون به صلح و آرامش رسیده است.
استاد تاریخ دانشگاه فرایبورگ آلمان همچنین یادآور شد: ایران در دو سال گذشته قدم های بسیار خوبی برای بحث و گفتگو با كشورهای اروپایی و آمریكا برداشته است.
وی افزود: آقای ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در این زمینه گفته است كه این قدم نخست بود و باید قدم های بعدی را هم برداریم.
وی با تاكید بر اینكه تحولات بین المللی پس از موفقیت مذاكرات هسته ای بهتر می شود، افزود: از اینكه رفت و آمد سیاستمداران اروپایی به ایران زیاد شده است بسیار خشنودم زیرا نویدبخش آینده ای روشن است.
به گزارش ایرنا، استاد دانشگاه فرایبورگ آلمان همچنین در مراسم آغاز بكار كنفرانس سه جانبه تبادل دانش بین ایران، فرانسه و آلمان گفت: روابط سه دانشگاه فرایبورگ، استراسبورگ و اصفهان از سال های گذشته وجود داشته است و برگزاری این كنفرانس این روابط را با برقراری ارتباط نزدیك و چهره به چهره، عمیق تر می كند.
ابكنهانز با بیان اینكه دانشگاه اصفهان از جایگاه فوق العاده ای برای برقراری روابط بین المللی برخوردار است، افزود: این دانشگاه بواسطه برخورداری از ظرفیت بالای علمی و نیروی انسانی و مستقر بودن در شهر تاریخی و مهم اصفهان، نقش مهمی در كشور ایران برای ارتباطات بین المللی دارد.
وی، برگزاری این قبیل كنفرانس ها را راهی برای برقراری صلح و دوستی خواند و تصریح كرد: در نخستین كنفرانس سه جانبه، سطح جدیدی از همكاری را شروع كردیم تا این همكاری ها عمیق تر شود.
كنفرانس بین المللی سه جانبه تبادل دانش بین ایران، فرانسه و آلمان روز دوشنبه در اصفهان آغاز شد.
به گزارش ایرنا، این همایش در راستای اجرایی شدن تفاهمنامه همكاری علمی بین دانشگاه های اصفهان، استراسبورگ فرانسه و فرایبورگ آلمان به مدت دو روز برگزار می شود .
بر این اساس نخستین همایش در سال 2016 در اصفهان، دومین همایش در سال 2017 در استراسبورگ و سومین همایش سال 2018 در فرایبورگ برگزار می شود.
هدف از برگزاری این كنفرانس سه جانبه بررسی سوابق و پیشینه تعاملات علمی، فنی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بین كشورهای ایران، فرانسه و آلمان و تبادل نظر دانشمندان، صاحبنظران و فرهیختگان كشورهای مذكور برای ارتقای همكاری هاست.
دانشگاه فرایبورگ(Freiburg) بعنوان یكی از دانشگاه های برتر و بزرگ آلمان با 21 هزار دانشجو از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا به شمار می آید.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید