Performancing Metrics

استرالیا پنج تروریست عازم سوریه را بازداشت كرد | اتاق خبر
کد خبر: 341587
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 11:39
پلیس استرالیا روز چهارشنبه از دستگیری پنج مظنون به فعالیت های تروریستی كه قصد داشتند با استفاده از یك قایق كوچك از شمال استرالیا به اندونزی و فیلیپین سفر كنند و از آنجا به گروه تروریستی داعش در سوریه محلق شوند، خبر داد.

اتاق خبر - این افراد پس از اینكه یك قایق هفت متری را در یك فاصله سه هزار كیلومتری از ملبورن تا 'كایرنس' در ایالت 'كوئینزلند' منتقل كرده بودند، بازداشت شدند.

دولت استرالیا به دلیل سیاست های مهاجرتی سختگیرانه در مقابل مهاجران غیرقانونی كه از اندونزی عازم این كشور می شوند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، اما تاكنون با مساله غیرقانونی مهاجرت از استرالیا به اندونزی به صورت جدی مواجه نشده بود.
به نوشته تارنمای شبكه 'ای.بی.سی'، 'شان پاتون' معاون پلیس ایالت 'ویكتوریا' در ملبورن به خبرنگاران گفت كه براساس تحقیقات انجام شده این افراد كه در رده سنی 21 تا 33 سال هستند، قصد داشتند خود را از طریق اندونزی و فیلیپین به سوریه برسند.
'موسی كرانتونیو' كه از حامیان گروه داعش است و در سال 2014 از فیلیپین اخراج و به استرالیا بازگردنده شده بود، از جمله افراد بازداشت شده است.
'كراتونیو' با برخی از سركرده های داعش از جمله 'راجا سلیمان' و 'هیلاریون دل روزاریو' معروف به 'احمد سانتوس'، 'ایسنادی ابراهیم' و یك تونسی كه حامی اصلی مالی 'ذوالكیفلی بن هیر' معروف به 'مروان' در تماس بوده است.
'شایدن تورن' برادر 'جنید تورن' یكی دیگر از افراط گرایان نیز دستگیر شده است.
پلیس این گروه پنج نفره را روز سه شنبه در حالی كه یك قایق را با بكسل به سمت 'كیپ یورك' منتقل می كردند، دستگیر كرد.
معاون پلیس ایالت 'ویكتوریا' گفت: اقدام این افراد برای رفتن به سوریه با استفاده از قایق، یك اقدام معمول نیست، اما ما جزئیات قابل اطمینانی در مورد این طرح نداریم.
اگر چه این افراد تاكنون محاكمه نشده اند، اما بر اساس قوانین استرالیا كه سال 2014 مصوب شد، شهروندان استرالیا كه قصد داشته باشند به برخی از نقاط حساس از جمله 'رقه' در سوریه سفر كنند، دستكم به 10 سال زندان محكوم می شوند.
استرالیا كه از متحدان نزدیك آمریكا محسوب می شود از سال 2014 نسبت به انجام عملیات تروریستی در وضعیت هشدار كامل به سر می برد و براساس ادعای مقامات این كشور تاكنون چندین حمله احتمالی نیز خنثی شده است.
براساس آمار ارائه شده توسط وزیر مهاجرت استرالیا، تاكنون حدود 100 نفر از شهروندان این كشور به گروه تروریستی داعش محلق شده اند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید