Performancing Metrics

آشفتگی در اقتصاد نتیجه بها ندادن به بخش خصوصی | اتاق خبر
کد خبر: 341622
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 12:17
عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با اتاق خبر اعلام کرد
یک عضو اتاق بازرگانی تهران تا کید کرد آشفتگی به وجود آمده در اقتصاد کشور نتیجه عدم استفاده از توانمندی های بخش خصوصی است.

اتاق خبر - گروه اقتصادی:علی موحد در گفت و گو با اتاق خبر با اشاره به نقش بخش خصوصی در اقتصاد، از بها ندادن به بخش خصوصی توسط دولت انتقاد کرد و گفت: واقعیت این است که اتفاق خاصی که به اندازه کافی باعث شود فرصت به بخش خصوصی داده شود رخ نداده است. حتی مواردی را شاهد بوده ایم که با تصویب برخی از قوانین  توسعه بخش خصوصی با موانعی رو به رو شده است که نمونه آن را می توان در نحوه نادرست قانون گذاری مالیات ها شاهد بود.

موحد با اشاره به بروکراسی گسترده ای که در دولت وجود دارد ادامه داد: با این شرایط نمی توان انتظار داشت تحول خاصی در اقتصاد و ساختار دولت به وجود بیاید. این در حالی است که در بند 16 کلیات طرح اقتصاد مقاومتی بر جلوگیری از انبساط دولت تاکید شده اما برخلاف این برنامه وزارت خانه ها به استخدام نیرو مشغول هستند. این اقدامات به طور جدی برخلاف بزرگ شدن دولت است و شاهدی بر کوچک شدن بخش خصوصی و کم شدن نقش آن در اقتصاد کشور است.

عضو اتاق بازرگانی تهران در مورد ورود هیات های خارجی و انتقاد هایی که در مورد نقش کمرنگ بخش خصوصی در بستن قراردادهای خارجی، گفت: اتفاقی که بعد از برجام رخ داد این بود که هیات های متنوع و متعددی به کشور آمدند و مذاکرات مختلفی انجام داده اند. اما باید دید که هدف اصلی این هیات ها چیست.  بسیار ساده لوحانه است که فکر کنیم این هیات ها سرمایه خود را به ایران آورده اند. در حقیقت هیات ها بیشتر برای بررسی امنیت سرمایه گذاری و روابط اقتصادی به ایران آمده اند و نباید انتظار داشت که سرمایه گذاری آنها در کشور به سرعت اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به مشکلات بانکی در داخل کشور افزود: بیشتر مشکلات اقتصادی ما داخلی است و متاسفانه با وجود قوانین دست و پا گیر داخلی نمی توان انتظار داشت که آنها به این راحتی سرمایه خود را به ایران بیاورند. با این شرایط هیات های خارجی تنها در برخی از زمینه ها همچون نفت و گاز سرمایه گذاری کنند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید