Performancing Metrics

کری: اجازه نمی دهیم کره شمالی بعنوان یک قدرت هسته ای شناخته شود | اتاق خبر
کد خبر: 341709
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 18:39
'جان کری' وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' گفت: هرگز به کره شمالی اجازه داده نمی شود تا بعنوان یک قدرت هسته ای به رسمیت شناخته شود.

اتاق خبر - کریستین امانپور خبرنگار سی ان ان در این مصاحبه از وزیرخارجه آمریکا پرسید: منابع اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا اعلام کردند که کره شمالی قادر است کلاهک های کوچک هسته ای را بر روی موشک های کوتاه برد و یا میانبرد خود نصب کند، آیا این همان چیزی نبود که آمریکا سالها برای جلوگیری از آن تلاش می کرد؟، اما در دوره شما این امر رخ می دهد، اکنون کره شمالی می تواند موشک های خود را به کلاهک های هسته ای تجهیز کند.
جان کری در پاسخ گفت: ما از نزدیک با طرف چینی در این زمینه کار کردیم، اولین سفر من بعنوان وزیر خارجه آمریکا به چین بود و تقریبا بیش از 50 درصد از گفت وگوهای ما با طرف چینی درباره کره شمالی بود که چه کارهایی باید انجام داد و چه فشارهایی بر آنها (کره شمالی) اعمال کنیم.
وزیرخارجه آمریکا در ادامه این مصاحبه که روز چهارشنبه پخش شد، افزود: ما موفق شدیم تا چین را با خود همراه کنیم و طی ماه های اخیر سخت ترین تحریم ها را بر کره شمالی اعمال کنیم.
جان کری اظهارداشت: هرگز به کره شمالی اجازه داده نخواهد شد تا بعنوان یک قدرت هسته ای شناخته شود، این امر هرگز روی نخواهد داد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید