Performancing Metrics

آشنایی با بازارها و مراکز خرید جزیره کیش | اتاق خبر
کد خبر: 341866
تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1395 - 01:48
خرید از کیش جزئی جدانشدنی از برنامه سفر به مروارید خلیج فارس تلقی می‌شود. سرتاسر کیش را مراکز خرید بزرگ و مدرنی در بر گرفته که از شاخص‌ترین آنها می‌توان به بازار مروارید کیش، بازار زیتون کیش، بازار مریم کیش، بازار پردیس یک و دو اشاره کرد.

اتاق خبر: کیش از روزگاران دور مرکز داد و ستد و تجارت در خلیج فارس بوده است. امروزه مراکز خرید کیش با معماری مدرن و زیبا خود بی‌شک یکی از جاذبه‌های اصلی کیش محسوب می‌شوند. در این جزیره مراکز خرید بسیاری وجود دارد که از شاخص‌ترین آنها می‌توان به بازار مروارید کیش، بازار زیتون کیش، بازار مریم کیش، بازار پردیس یک و دو، بازار ونوس کیش، بازار سارینا یک، بازار دیپلمات و بازار مرکز تجاری کیش اشاره کرد.

بازار مروارید در سال ۱۳۷۳ با ظاهری بسیار زیبا و با الهام از بناهای دوره هخامنشی در زمینی با مساحت ۲۹ هزار مترمربع ساخته شده است. این بازار۱۲ در ورودی و ۸ بازارچه دارد که هر کدام با نام‌های ایرانی، آپادانا، پرسپولیس، پاسارگاد، پارس، بیستون، ایران، تیسفون و آریا مزین شده‌اند. این بازار ۲۰۸ غرفه فروش پوشاک مردانه و زنانه، بلوریجات، لوازم ورزشی و آرایشی، عطر و ادکلن، لوازم خانگی و... را در خود جای داده است.

بازارهای کیش

بازار پانیذ کیش

بازارهای کیش

بازار پانیذ یکی از مراکز تجاری جزیره کیش است که مابین بازارهای پردیس یک، پردیس دو و هایپرمارکت کیش قرار دارد. این بازار در دو طبقه، ارائه‌کننده انواع مختلف کیف، کفش، پوشاک، وسایل صوتی و تصویری، انواع تلفن‌های همراه، ساعت، مکمل‌های غذایی، انواع شکلات و قهوه، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم تزئینی و دکوری، کافی‌شاپ و کافی‌نت است.

بازارهای کیش

یکی از نکات مثبت بازار پانیذ پایین بودن قیمت اجناس خانگی در آن است. هر چند که اکثر این اجناس تقلبی بوده و چینی و مشابه اصل هستند، اما در کل قیمت‌های آن در بازار پانیذ پایین‌تر از سایر بازارها در جزیره کیش است.

همه روزه رأس ساعت ۲۲ مراسم قرعه‌کشی بازار با اجرای برنامه‌های شاد و ارائه جوایز به برندگان برگزار می‌شود.

بازار زیتون کیش

بازارهای کیش

بازار زیتون از دیگر مراکز خرید کیش است. بازار زیتون در سال ۱۳۷۶ در زمینی حدود ۵ هزار مترمربع در دو طبقه در شرق جزیره کیش احداث شده است. این بازار دارای ۱۰۳ غرفه است که در زمینه‌های پوشاک زنانه، مردانه، بچه‌گانه و لوازم خانگی و عطر و ادکلن و... پذیرای مشتریان هستند. این بازار در نزدیکی هتل پارسیان و بازارهای مرکز تجاری کیش و پانیذ قرار دارد. در مرکز خرید زیتون شما بدون شک می‌توانید هر چه بخواهید با قیمتی مناسب خریداری کنید.

بازارهای کیش

بازار دامون کیش

بازارهای کیش

در مرکز خرید دامون استفاده از امکانات متنوعی چون فودکورت و کافی شاپ با چشم‌اندازی بی‌نظیر و زیبا، رستوران فرانسوی، مرکز شبیه‌ساز پرواز فلای دامون، پیست اسکیت روی یخ، خرید از برندهای معتبر تجاری، سوپرمارکت ۲۴ ساعته و… فراهم بوده و بدون شک خاطره‌ای فراموش نشدنی برای بازدیدکنندگان از مرکز خرید دامون رقم خواهد زد.

این مرکز در سه طبقه ساخته شده و در انتهای خیابان وصال - بلوار ایران قرار دارد.

بازار مریم کیش

بازارهای کیش

مرکز خرید مریم کیش یکی از مراکز قدیمی خرید در جزیره کیش است که در سال ۱۳۶۹ به‌صورت بازارچه روباز در مساحتی حدودا ۶ هزار مترمربعی بنا شد. این بازار ۵۲ غرفه دارد که با نمایی سنتی در خیابان فارابی واقع شده است و تقریبا جز بازارچه‌های کوچک کیش به حساب می‌آید. با تقریب مناسبی تمام غرفه‌های این بازار به غیر از تعداد معدودی به فروش پوشاک، چمدان مسافرتی، کیف و کفش اختصاص یافته است.

بازار پردیس یک کیش

بازارهای کیش

بازار پردیس یک از دیگر مراکز خرید کیش به حساب می‌آید که در زمینی به مساحت ۱۲۰۰۰ مترمربع در دو طبقه در شرق جزیره کیش در سال ۱۳۷۱ به بهره‌برداری رسیده است. بازار پردیس کیش یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید جزیره کیش است که به سبک اروپایی و با مشاوره مشهورترین معماران فرانسوی ساخته شده است. هم اکنون این بازار دارای ۲۲۸ غرفه فعال هستند که در آن انواع مختلف فروشگاه‌های پوشاک، وسایل صوتی و تصویری، لوازم آرایشی و بهداشتی، تلفن‌های همراه، کیف و کفش، ساعت، مکمل‌های غذایی، سیستم‌های کامپیوتری، تعمیرات موبایل، آژانس‌های مسافرتی و شعب بانک‌ها وجود دارد. در ضمن یک رستوران، چایخانه سنتی و کافی‌شاپ و کافی‌نت نیز در این بازار وجود دارد.

بازارهای کیش

اکثر توریست‌هایی که قصد خرید از جزیره کیش را دارند به این بازار مراجعه می‌کنند چون بازار پردیس یک اجناسی با قیمت‌های متوسط و اغلب با کیفیت بالا به مشتریان ارائه می‌دهد. این بازار بین خیابان فردوسی و بلوار رازی قرار دارد.

بازار پردیس دو کیش

بازارهای کیش

بازار پردیس دو از زیباترین و در دسترس‌ترین مراکز خرید کیش به شمار می‌آید. این مرکز خرید بین‌المللی در نوار ساحلی جزیره زیبای کیش در سال ۱۳۷۸ در مساحت ۲۲ هزار مترمربع افتتاح شد. موقعیت استثنایی و محیط زیبای داخل بازار و تنوع خدمات موجب حضور اکثر برندهای معتبر خارجی لوازم خانگی، کفش و پوشاک، عطریات و لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی، کالای کودک و... شده است.  این بازار در سه طبقه و با  ۲۰۰ واحد تجاری فعالیت می‌کند.

بازار ونوس کیش

بازارهای کیش

این بازار در زمینی به مساحت ۲۶۵۰۰ متر مربع، در دو طبقه و در شرق جزیره در سال ۱۳۷۵ به بهره‌برداری رسیده است. هم اکنون این بازار دارای ۳۱۰ مغازه است. بیشتر فروشگاه‌های آن در طبقه همکف واقع شده‌اند و در طبقه فوقانی بازار ونوس اغلب دفاتر اداری و خدماتی، رستوران و... مشغول به خدمات‌رسانی به مسافران جزیره کیش هستند. این بازار بیشتر پوشاک زنانه و مردانه و به‌طور محدود فروش سایر محصولات خانگی را عرضه می‌کند. این بازار یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید در کیش محسوب می‌شود.

بازار سارینا یک کیش

بازارهای کیش

بازار تجاری‌اداری سارینا یک در زمینی با مساحت حدودا ۵ هزار مترمربع در ۱۰ طبقه احداث شده و یکی از زیباترین مراکز خرید کیش است که شامل یک طبقه پارکینگ، دو طبقه تجاری و ۷ طبقه اداری است. این بازار در اراضی شرقی جزیره زیبای کیش، بلوار خیام، روبه‌روی هتل ارم واقع است.

نزدیکی و مجاورت این مجتمع به مراکز تجاری کیش، پردیس یک و دو، هتل‌های ارم و داریوش، رستوران‌ها و چشم‌انداز رو به دریا از محاسن بزرگ این مجتمع به شمار می‌آید که آن را از دیگر پروژه‌ها متمایز ساخته است.

بازار دیپلمات کیش

بازارهای کیش

بازار تجاری و اداری دیپلمات در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع و در پنج طبقه (دو طبقه تجاری و دو طبقه اداری و در طبقه آخر دو واحد رستوران بزرگ) در شرق جزیره کیش قرار دارد. این بازار دارای ۱۱۹ غرفه است. از محاسن مهم این بازار، نزدیک بودن به هتل‌ها و مراکز تجاری جزیره، چشم‌انداز رو به دریا و همچنین فضای سبز و دل انگیز بیرونی آن را می‌توان برشمرد.

بازار مرکز تجاری کیش

بازارهای کیش

بازار مرکز تجاری کیش در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع، در چهار طبقه، واقع در شرق جزیره کیش در سال ۱۳۷۹ به بهره برداری رسید. این بازار ۴۷۹ غرفه دارد که مشغول خدمت‌رسانی به گردشگران هستند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید