Performancing Metrics

وقوع تقلب در اقتصاد سوخت همه مدل‌های میتسوبیشی | اتاق خبر
کد خبر: 341914
تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1395 - 10:22
روزنامه آساهی ژاپن به نقل از منابع آگاه نوشت: میتسوبیشی موتورز در تست بهینگی سوخت همه مدلهایی که طی 25 سال گذشته در ژاپن فروخته، تقلب کرده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از  ایسنا، این روزنامه ژاپنی در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: ده‌ها مدلی که از سال 1991 در ژاپن به فروش رفته اند از جمله مدل‌های سدان و شاسی بلند مانند مدل محبوب پاجیرو مصرف سوخت بالاتر از سطح اعلام شده از سوی میتسوبیشی داشتند.

آساهی همچنین گزارش داد تست مجدد نشان داده اقتصاد سوخت بعضی از خودروهای میتسوبیشی بیش از 15 درصد بالاتر از سطح واقعی اعلام شده اند.

این خودروساز ژاپنی پس از اینکه ماه گذشته اقرار کرد سالها از تستهای نادرست استفاده کرده است با بحران عمیقی روبرو شد و بیش از 50 درصد از ارزش سهام این شرکت ریزش کرده است. بعضی از کارمندان میتسوبیشی آمار اقتصاد سوخت خودروها را دستکاری می‌کردند تا میزان مصرف سوخت این خودروها را کمتر از میزان واقعی نشان دهند.

 

تاکنون میتسوبیشی تایید کرده که تقلب اقتصاد سوخت در چهار مدل و بیش از 600 هزار خودرویی که همه در ژاپن به فروش رفته اند وجود داشته و ممکن است این رقم افزایش پیدا کند.

 

سخنگوی میتسوبیشی موتورز در واکنش به گزارش آساهی، اظهار کرد این شرکت پیش از این شمار مدلهای که اقتصاد سوخت آنها واقعی نیست را اعلام کرده است.

 

اما گزارش جدید ممکن است گمانه زنی‌هایی را نسبت به گسترش تقلب میتسوبیشی به خودروهایی که به بازارهای خارجی فروخته شدند مطرح کرده و این رسوایی را عمیق‌تر کند.

 

میتسوبیشی سال گذشته حدود یک میلیون خودرو در سراسر جهان فروخت.

 

این خودروساز قرار است روز جاری پس از اینکه گزارش تحقیقات داخلی خود را به وزارت حمل و نقل تسلیم کرد، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، میتسوبیشی اعلام کرده به دلیل هزینه‌ها و خسارتهایی که بابت افشای این رسوایی متحمل می‌شود نمی‌تواند برای سال مالی جاری پیش بینی‌های مالی انجام دهد.

 

خودروسازان از زمان افشای تقلب فولکس واگن در تستهای آلایندگی دیزلی، با تحقیق و تفحص فزاینده ای در زمینه برچسب و تبلیغات بهینگی مصرف سوخت و میزان آلایندگی روبرو هستند.

 

از سپتامبر گذشته که معلوم شد فولکس واگن میلیونها خودروی آلاینده در سراسر جهان فروخته است، دولت فرانسه از دفاتر پژو سیتروئن برای بررسی آلایندگی خودروهای این شرکت بازرسی کرد و دایملر هم تحقیقات داخلی را در این زمینه آغاز کرد.

94105

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید