Performancing Metrics

پیش‌بینی ۵۲ مرکز خرید گندم در لرستان | اتاق خبر
کد خبر: 341971
تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1395 - 15:23
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به پیش بینی ۵۲ مرکز خرید تضمینی گندم در استان گفت: ۷ هزار تن کلزا امسال از سطح مزارع برداشت می شود.

اتاق خبر: عبدالرضا بازدار ظهر پنجشنبه در گردهمایی توجیهی عوامل و کارگزاران خرید تضمینی گندم، جو و کلزا با اشاره به اینکه ۵۲ مرکز خرید گندم، ۱۱ مرکز خرید جو  و ۳ مرکز مرکز خرید کلزا در سطح استان کار خرید تضمینی این محصولات را انجام می دهند، اظهار داشت: در سال ۹۵ یکی از اولویتهای سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان خرید محصولات مهم و اساسی کشاورزی است.

وی افزود: در این راستا هماهنگی های لازم از طریق تعاون روستایی استان، اداره کل امور عشایری، شرکت غله و شرکت پشتیبانی امور دام انجام شده که محصولات کشاورزان به موقع خریداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه همه فعالیتها در لرستان متأثر از کشاورزی است و استان لرستان با تولید ۴۷۰ هزار تن محصول کشاورزی در سال ۵۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد استان تزریق می کند، تصریح کرد: تجهیز مراکز خدمات جهاد کشاورزی به منظور ارائه خدمات بیشتر به بهره برداران بخش کشاورزی از اقدامات این سازمان است.

بازدار با اشاره به اینکه در سالجاری حدود ۶۰ هزار هکتار گندم آبی، ۲۰۰ هزار هکتار گندم دیم، ۱۳۰ هزار هکتار جو، و نزدیک به ۵ هزار هکتار کلزا در استان کشت شده است، گفت: پیشی بینی می شود از این مقدار سطح زیر کشت حدود ۴۷۰ هزارتن گندم  و ۱۸۰ هزارتن جو و حدود ۷ هزار تن کلزا برداشت شود.

در این گردهمایی مهرداد غضنغری معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با بیان اینکه کشاورزی لرستان حداقل ۳۰ درصد تولید ناخالص استان را به خود اختصاص داده که رقم قابل توجهی است، اظهار داشت: در سال اقتصاد مقاومتی و با توجه به ماهیت جهاد کشاورزی، برنامه های تدوین شده در اقتصاد مقاومتی سهل الوصول تر و  آسان تر است.

وی ادامه داد: کشاورزی بخش اقتصادی غالب استان است و درآمد گندم این استان با کل سهم اعتبارات عمرانی استان برابر است.

غضنفری یادآور شد: اولویت دستگاههای اجرایی همراهی برنامه های اقتصادی مقاومتی است و مدیریان باید با قوت کارشان را انجام دهند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید