Performancing Metrics

انتقاد شورای امنیت از حمله به غیرنظامیان سوریه | اتاق خبر
کد خبر: 342064
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1395 - 09:35
شورای امنیت سازمان در پی برگزاری نشستی به ریاست مصر، طی بیانیه ای مراتب خشم خود را از حمله به غیرنظامیان در سوریه ابراز داشت و حمله تروریست ها را به مردم بی گناه محکوم کرد.

اتاق خبر: در این نشست که به درخواست مصر،اسپانیا و نیوزیلند برگزار شد ، شورای امنیت طی بیانیه ای مراتب خشم شدید خود را از حملات اخیر به غیرنظامیان درسوریه بویژه مراکز درمانی و بیمارستان ها اعلام داشت.
براساس این گزارش، مصر برای برگزاری این نشست و سپس موافقت اعضای شورای امنیت برای اتخاذ یک موضع واحد در این زمنیه تلاش ورایزنی های بسیاری کرده بود.
عمرو ابوالعطا نماینده دایمی مصر در سازمان ملل و رییس کنونی شورای امنیت در این باره گفت: تلاش های مصر در این زمینه برخاسته از تاکید این کشور بر حفظ جان مردم بی دفاع سوریه است که سال ها است درگیر جنگ در این خطه هستند، مصر معتقد است جامعه بین المللی باید پیام لزوم توقف درگیری ها ،خشونتها و هدف قراردادن غیرنظامیان را به تمام طرف های درگیر در این جنگ اعلام کرده و همه طرف ها رابرای تلاش و اراده جدی جهت حل سیاسی بحران و متوقف کردن خونریزی ها و تامین خواست های مردم سوریه و تامین ثبات و دموکراسی در این کشور و حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت برسرزمین هایش فراخواند.
در این بیانیه از تلاش برخی کشورها برای متوقف کردن درگیری ها در سوریه تقدیر و عملیات تروریستی جاری در سوریه نیز محکوم شده است.
شورای امنیت همچنین حمایت کامل خود را از تلاش های استفان دمیستورا فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای حل بحران سوریه و رسیدن به راه حلی سیاسی اعلام کرده و تاکید شده سرنوشت و آینده ملت سوریه تنها بدست خود آنان تعیین می شود.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید