Performancing Metrics

بلژیک هم به جمع مداخله گران نظامی در سوریه می پیوندد | اتاق خبر
کد خبر: 342190
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 03:43
دولت بلژیک که به عنوان یک عضو ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا از سال 2014 در عراق حضور نظامی فعال داشته است، از تصمیم خود برای حمله هوایی به مواضع این گروه تروریستی در سوریه خبر داد.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت بلژیک امروز (جمعه) اعلام کرد که جنگنده های اف-16 خود را برای حمله به مواضع داعش در سوریه به کار خواهد گرفت.
یک سخنگوی نخست وزیر بلژیک پس از پایان جلسه امروز کابینه دولت با تایید این موضوع گفت: بر اساس قطعنامه 2249 سازمان ملل، مداخله نظامی بلژیک تنها محدود به نواحی تحت کنترل داعش و سایر گروه های تروریستی در سوریه خواهد بود.
وی در ادامه با اعلام تاریخ 1 ژوییه (11 تیر) به عنوان زمان شروع حمله های هوایی افزود: هدف این حملات نابودی مواضع این گروه های تروریستی خواهد بود.
بلژیک از سال 2014 به عنوان یک عضو ائتلاف آمریکایی ضد داعش در حمله های هوایی به مواضع داعش در عراق مشارکت داشته است، با این حال تاکنون به علت نارضایتی های داخلی از دخالت نظامی در سوریه امتناع کرده بود.
پیش از این انگلیس، هلند و دانمارک نیز جنگنده های خود را با هدف هدف مقابله با داعش به سوریه فرستاده بودند.
موضع اخیر دولت بلژیک در شرایطی اتخاذ شده است که بروکسل، پایتخت این کشور مارس گذشته میلادی (فروردین 95) شاهد چند حمله تروریستی برنامه ریزی شده از سوی داعش بود که به کشته شدن 32 نفر و زخمی شدن ده ها تن انجامید.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید