Performancing Metrics

عاملان اصلی اسیدپاشی درختان معرفی شوند | اتاق خبر
کد خبر: 342197
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 04:46
امام جمعه زابل:
امام جمعه زابل با تقدیر از فرماندار، اعضای شورای تامین، بسیجیان و سربازان گمنام امام زمان (عج) زابل برای ورود قاطعانه به ماجرای اسیدپاشی اخیر درختان زابل گفت: مجرمان اصلی این اقدام به عنوان عاملان تخریب محیط زیست و مخالف توسعه و پیشرفت منطقه به مردم معرفی

اتاق خبر - حجت الاسلام علی اکبر کیخا در خطبه های نماز جمعه این هفته زابل اظهار داشت: چندی پیش حرکت شایسته کاشت درخت در شهر از سوی مردم با همراهی مسوولان انجام شد در حالی که این اقدام باید سال ها پیش از سوی شهرداری به ویژه مسوولان فضای سبز شهر انجام می شد.

وی افزود: خبر اسیدپاشی درختان زابل قلب همه را جریحه دار کرد زیرا بر اساس آموزه های دینی اگر کسی شاخه درختی را بشکند مانند این است که بال فرشته ای را شکسته است.
امام جمعه زابل با بیان اینکه مردم مطالبه گر نسبت به این موضوع که یک تفکر ضد رشد و توسعه است سکوت نمی کنند گفت: بارها گفته شده که چرا داخل بوستان های سطح شهر، خیابان ها و محلات گل گاری نمی شود در حالیکه در دانشگاهها و در برخی از ادارات بهترین گل و گیاه بعمل می آید اینجاست که قصور و کوتاهی مسوول فضای سبز شهر یه خوبی نمایان می شود.
حجت الاسلام کیخا تخصیص بخشی از درآمد 250 میلیارد تومانی مرز منطقه سیستان به شهرهای این منطقه را خواستار شد و تاکید کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در صورت وجود منع قانونی برای این اقدام مهم، آن را در مجلس برطرف کنند تا اقدامات توسعه ای منطقه که به کندی پیش می رود سرعت بیشتری به خود گیرد.
وی با ابراز گلایه از پرداخت نشدن چهار ماه حقوق معوقه کارکنان شهرداری زابل گفت: نمایندگان مردم در مجلس پیگیر مزایای مرزنشینی و اختلاف حقوق نسبت به سایر نقاط کشور با توجه به آزار و اذیت ریزگردها در منطقه باشند.
وی با اشاره به 25 اردیبشهت روز بزرگداشت فردوسی افزود: فردوسی به خاطر سرودن اشعار پهلوانی و جوانمردی سیستان شهرت جهانی یافت و خدمت بزرگی به فرهنگ ایران و سیستان کرد.
امام جمعه زابل با تاکید بر شناساندن آثار باستانی استان و توسعه صنعت گردشگری تصریح کرد: از گنجینه آثار باستانی و تاریخی سیستان و بلوچستان به خوبی استفاده نشده است و اگر مسوولان مربوط به آثار باستانی و میراث فرهنگی شناخت و دغدغه بیشتری داشته باشند ما وضعیت بهتری را مشاهده می کردیم.
وی با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در 29 اردیبهشت اظهار داشت: جوانمردی، کمک به نیازمندان، بصیرت و ولایت پذیری از جمله ویژگی های حضرت علی اکبر(ع) بود.
حجت الاسلام کیخا با بیان این که مسوولان در قبال جوانان مسوولیتی سنگین دارند گفت: توجه به شغل، نشاط، ورزش، ازدواج، اعتماد و استفاده از قابلیت های جوانان باید مورد توجه مسوولان باشد.
وی افرود: جوانان دارالولایه سیستان باید با باور توانمندیها و ظرفیتهای خود و الگوپذیری از اندیشمندان و علمای بزرگ منطقه مانند آیت الله سیستانی، آیت الله مطهری سیستانی، آیت الله حسینی طباطبایی، میر حسینی ها و دانشمندی که درسراسر جهان معروف به کاشف داروی ضد سرطان شد، در عرصه های حوزه و دانشگاه جهان به خوبی بدرخشند. زابل از توابع استان سیستان و بلوچستان در 205 کیلومتری شمال زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید