Performancing Metrics

همه می دانند تفکر تکفیری از کجا نشات می گیرد | اتاق خبر
کد خبر: 342228
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 08:54
پاسخ رایزن سیاسی ایران به نماینده عربستان:
رایزن سیاسی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اتهام های نماینده دولت سعودی در سازمان ملل علیه ایران را مضحک خواند و گفت: حمایت و عملکرد رژیم سعودی در جهت ترویج فرقه گرایی بر همگان روشن است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه نشست «انگاره ها و ایدئولوژی های تروریسم» را به ابتکار کشور مصر، رئیس دوره ای شورای امنیت در ماه می میلادی، برگزار کرد.
در این نشست که با حضور 10 وزیر امور خارجه برگزار شد، نمایندگان کشورها از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل سخنرانی کردند.
در نشست مذکور که علاوه بر «یان الیاسون» قائم مقام دبیرکل، رئیس آکادمی تحقیقات «الازهر» نیز حضور داشت، سفیر عربستان سعودی اتهام های بی پایه و اساسی را به کشورمان وارد کرد که در پایان سخنرانی وی، رایزن نمایندگی کشورمان در این جلسه به آن واکنش نشان داد.
رایزن سیاسی نمایندگی کشورمان در پاسخ به اظهارات سفیر سعودی گفت: جای بسی شگفتی است که عربستان سعودی، ایران را متهم به فرقه گرایی کند و علیه فرقه گرایی سخن بگوید چرا که همگان می دانند تفکر تکفیری از کجا سرچشمه می گیرد؛ در پی چیست و توسط چه کسانی به عمل گذاشته می شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سخنان تحریک کننده مقام های سعودی و امامان جماعت آنها در ترویج و اشاعه فرقه گرایی کاملا روشن و بی نیاز از توضیح است، به عنوان نمونه به سخنان صریح امام جماعت مکه که منصوب دولت است اشاره کرد که گفته است: «من با صدای بلند اعلام می کنم که جنگ ما با ایران جنگ سنی و شیعه است؛ حتی اگر این جنگ فرقه ای نباشد ما آن را فرقه ای می کنیم؛ مخالفت ما با آنان (شیعیان) تا زمانی که بر روی زمین وجود دارند، ادامه خواهد داشت».
رایزن سیاسی نمایندگی ایران افزود: این اظهارات بخوبی نشان می دهد که چه کسی با این اندیشه تکفیری خود را مومن واقعی می پندارد و قصد نابودی دیگران را در سر می پروراند.
وی در ادامه گفت: این تفکر از سال 1805 و با حمله به اماکن مقدس شیعیان در نجف و کربلا آغاز شد و ادامه دارد، همچنین قتل عام وحشتناک بیش از 1700 افسر عراقی در تکریت در سال 2014 بخاطر اینکه اعتقادی متفاوت با تفکر آنان داشتند، یکی دیگر از نمونه های آن است.
رایزن سیاسی نمایندگی ایران تصریح کرد: باید به سفیر عربستان که همصدا با نماینده رژیم صهیونیستی؛ حزب الله لبنان را یک سازمان فرقه ای و تروریستی می خواند یادآور شد که حزب الله بخشی از ساختار رسمی دولت لبنان است.
وی افزود: گفتنی است حزب الله در موارد بسیاری در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و نیروهای اشغالگر را از سرزمین های فلسطینی بیرون رانده است.
رایزن سیاسی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در پایان بر این نکته تاکید کرد که همصدایی یک کشور اسلامی با رژیم صهیونیستی در حمله به حزب الله تاثیری جز ضربه زدن به منافع جهان اسلام و مسلمانان در سراسر عالم ندارد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید