Performancing Metrics

تضمین کری، تردید اروپایی | اتاق خبر
کد خبر: 342259
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 10:56
دنیای اقتصاد گزارش می دهد:
روزنامه دنیای اقتصاد در شماره شنبه 25 اردیبهشت در توضیح تیتر یک در بررسی چهار نگاه به تحریم‌های مالی و بانکی، نوشت: برخی بانک‌های اروپایی گفتند که اظهارات کری نتوانسته آنها را برای از سرگیری مبادله با ایران متقاعد کند.

اتاق خبر - این روزنامه با انتخاب عنوان برکناری رئیس‌جمهور پوپولیست، آورد: پس از بحث و بررسی سناتورهای موافق و مخالف استیضاح روسف در سنای برزیل، در نهایت با رای موافق 55 سناتور رئیس‌جمهوری برزیل از کار برکنار و تا 6 ماه آینده باید در دادگاه پاسخگوی اتهام دستکاری در آمار و حساب‌های دولتی این کشور باشد. به گزارش سی‌ان‌ان، 22 سناتور از 81 سناتور مجلس سنای برزیل در حمایت از روسف به طرح استیضاح او رای مخالف دادند. در جلسه سنای برزیل که بیش از یک روز به‌طور بی وقفه ادامه یافت 71 سناتور در موافقت یا مخالفت با طرح استیضاح روسف سخنرانی کردند. با این رای، سناتورهای برزیل، روسف به مدت 6 ماه از سمت خود تعلیق شد و باید به اتهامات او در دادگاه رسیدگی شود.  روزنامه دنیای اقتصاد با انتشار عنوان وضعیت سفید ذخایر آبی، نوشت: جدیدترین آمار وزارت نیرو از ریزش‌های جوی حاکی از این است که بارش‌های فصلی موقتا به بحران سدها پایان داده و وضعیت ذخایر آبی به حالت سفید درآمده است. جزئیات ذخایر آب 167 سد مهم کشور نشان می‌دهد 67 درصد مخازن سدها پرآب شده است. مطابق گزارش وزارت نیرو به غیر از دو سد «درودزن» در استان فارس و «زاینده‌رود» در استان اصفهان که محدودیت‌های جدی و کمبود آب دارند، سایر سدهای کشور در شرایط مطلوبی قرار گرفته‌اند. با این حال برای تامین مطمئن آب شرب در تابستان امسال، مدیریت مصرف آب ضروری است.
این روزنامه با درج عنوان طرح ردیابی گسل‌های پنهان، می نویسد: زیرمجموعه‌های سه وزارتخانه مرتبط با شهرسازی، مدیریت بحران و زمین‌شناسی، برای «شناسایی گسل‌های مجهول و ناشناخته تهران» توافق کردند. مطالعات اولیه مرکز تحقیقات مسکن در این باره نشان می‌دهد پایتخت علاوه‌بر 50 گسل اصلی و فرعی شناخته شده که موقعیت قرارگیری آنها مشخص است، بر روی یکسری گسل‌های نامعلوم نیز قرار دارد که ردیابی منطقه‌ای آنها تهران را در برابر حوادث زلزله بزرگ مقاوم می‌کند. برای موقعیت‌یابی گسل‌های پنهان قرار است از گودبرداری‌های عمیق برج‌سازها استفاده شود و پس از تدقیق نقشه فعلی گسل‌های لرزه‌خیز، ضوابط ساخت‌وساز تغییر کند.
روزنامه دنیای اقتصاد در یادداشتی با عنوان خدشه در استقلال بانک مرکزی به قلم مسعود روغنی زنجانی، آورد: این حق جامعه است که در طرحی به این مهمی که زندگی روزمره آحاد جامعه به آن گره خورده و سرنوشت اقتصاد و موفقیت آن بستگی تام به کارکرد کارآمد نظام بانکی دارد، از جزئیات تغییرات آن آگاهی پیدا کند. اصل شفاف‌سازی و توزیع اطلاعات از وظایف حکمرانی خوب و مردمی است و مجلس نباید در طرح‌های این‌چنینی از این امر غفلت کند. در حال حاضر بزرگترین مانع و تهدید در حل مشکلات اقتصادی ایران چون رکود اقتصادی و اشتغال و.... حتی مشکلات رابطه با نظام بانکی و مالی دنیا، نظام بانکی ایران است که به‌شدت از سیاست‌های اعمال شده در دولت نهم و دهم آسیب دیده است و با مشکلات عدیده‌ای دست پنجه نرم می‌کند و دولت به این ‌واسطه در اعمال سیاست‌ها با پیچ و خم‌های فراوانی روبه‌رو است.
این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «پایان کار بانک مرکزی؟» نوشته محمد طبیبیان را منتشر کرد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید