Performancing Metrics

رفت و آمدهای محتاطانه ابوبکر البغدادی | اتاق خبر
کد خبر: 342289
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 11:26
در پی اعلام وضعیت فوق العاده توسط داعش:
گروه تروریستی داعش به دلیل ترس از هدف قرار گرفتن توسط ائتلاف آمریکا در استان رقه سوریه وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، استیو وارن، سخنگوی ائتلاف ضد داعش در سخنانی گفت: ما از اعلام وضعیت فوق‌العاده داعش در استان رقه سوریه به دلیل نگرانی‌اش از حمله قریب الوقوع ائتلاف و نیروهای مخالف محلی اطلاع داریم. ما می‌دانیم که این دشمن احساس خطر می‌کند.

وی افزود: آن‌ها دارند می‌بینند که نیروهای سوریه دموکرات در کنار ائتلاف در طول مرزهای شرقی و غربی در حال حرکت هستند. اعلام وضعیت فوق‌العاده داعش واکنشی به پیشرفت مخالفان و ائتلاف در آن مناطق است. داعش به خوبی می‌داند که روزهای کمی از عمرش باقی مانده است. ما به اعمال فشار علیه آن‌ها ادامه می‌دهیم و پیش‌بینی می‌کنیم که در نهایت از هم فرو بپاشند.

داعش نیروهای خود را برای مقابله با حملات ائتلاف در رقه مستقر کرده است. رقه مقر اصلی داعش در سوریه محسوب می‌شود.

به نوشته روزنامه گاردین، در پی اینکه ائتلاف از طریق پروازهای مکررش بر شهر این شهر را در حصار خود قرار داده عملیات مراقبی در داخل شهر دو چندان شده است. به اضافه اینکه برخی گروه‌های مخالف و نیروهای کرد با تحت کنترل گرفتن رقه به این تدابیر داعش پی برده‌اند.

هیچ مسئول وزارت دفاع آمریکا تاکید نکرده است که البغدادی در شهر است یا آنجا را ترک کرده در حالی که آنها گفته‌اند البغدادی در رفت و آمدهایش شدیدا احتیاط می‌کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید