Performancing Metrics

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی برگزار شد | اتاق خبر
کد خبر: 342483
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1395 - 22:16
جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی با حضور معاون اول رئیس جمهور در مشهد برگزار شد.

اتاق خبر: علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی ظهر شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد با بیان اینکه مسئولیت خطیر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بر عهده دولت است، گفت: این مهم بدون بهره گیری از مشارکت های بخش خصوصی، مردم و هم افزایی تمام دستگاه های اجرایی و حضور فعال تمام قوا شدنی نیست.

وی با اشاره به واگذاری مسئولیت مدیریت قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور به دکتر جهانگیری، افزود: این امر نشان دهنده آگاهی، ظرفیت های علمی و اشراف ایشان به مسائل اقتصادی است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی با هدف تحقق عدالت اجتماعی، توسعه متوازن، سالم سازی فضای اقتصادی، بهبود وضعیت معیشتی شهروندان، ایجاد فرصت های اشتغال پایدار، عمران و آبادانی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان در دست پیگیری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی درخصوص اقدامات ستاد مقاومتی استان پرداخت و اظهار کرد: برگزاری ۱۵ جلسه تخصصی از ابتدای سال تاکنون، راه اندازی بخش اقتصادمقاومتی در پورتال استانداری، ابلاغ برگزاری ستاد مذکور در شهرستان ها توسط فرمانداران، شناسایی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی دارای توجیه اقتصادی، استفاده از ظرفیت صدا وسیما برای اجرای این مهم و تلاش برای اتمام پروژه های عمرانی بالای ۸۰ درصدپیشرفت فیزیکی از جمله اصلی ترین فعالیت های صورت گرفته در این حوزه است.

رضا جمشیدی، افزود: تلاش برای جلب مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد، احیا طرح استاد شاگردی با هدف ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی، انعقاد چندین تفاهم نامه تخصصی در رابطه با مرزها از جمله؛ راه اندازی پردیس بین المللی دانشگاه آزاد در منطقه آزاد اقتصادی، نخستین واحد فناوری و ترمینال گمرک شهرستانی به ترتیب در سرخس و نیشابور در راستای تحقق این مهم انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی تصریح کرد: برای چگونگی بهتر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ۷۶ موضوع شناسایی و ابلاغ شده است.

وی افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی به تمام دستگاه های اجرایی استان الاغ شده و ۳۵ مسئله شناسایی و در دست پیگیری قرار دارد.

جمشیدی با بیان اینکه برای کاهش نقش دولت و مردمی کردن اقتصاد واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی در دستورکار قرار دارد، گفت: ۵۳ پروژه استانی با ۵۷۳ میلیارد تومان اعتبار و ۳۶ پروژه ملی با پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار و در مجموع ۸۹ مورد با شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان شناسایی و آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی افزود: در قسمت پروژه های استانی قابلیت افزایش تا ۳۳۰ پروژه وجود دارد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید