Performancing Metrics

طرح تخصیص یارانه متقاطع به نفع مردم یا اپراتورها؟ | اتاق خبر
کد خبر: 342606
تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1395 - 10:50
در گفت و گوی اتاق خبر با سخنگوی شرکت مخابرات ایران مطرح شد
یارانه متقاطعی که اپراتور های موبایل برای رقابتی کردن بازار در نظر می گیرند در حالی می تواند طرح قابل دفاعی باشد که باعث ایجاد رقابت ناسالم در بازار نشود و مردم شاهد ارائه خدمات هرچه بهتر اپراتورها باشند.

اتاق خبر - گروه اقتصادی:  سخنگوی شرکت مخابرات ایران اظهار داشت:یارانه متقاطعی که اپراتور های موبایل برای رقابتی کردن بازار در نظر می گیرند در حالی می تواند طرح قابل دفاعی باشد که باعث ایجاد رقابت ناسالم در بازار نشود.

داوود زارعیان  درگفت و گو با اتاق خبر در دفاع از طرح  تخصیص یارانه متقاطعی که اپراتور های موبایل برای پیشی گرفتن از یکدیگر در جذب مشتری در نظر می گیرند افزود: این روش می تواند طرح تشویقی باشد و اپراتور ها برای به دست آوردن بازار آن را به کار گیرند. در صورتی که باعث دامپینگ وزیان اپراتور ها نباشد این کار می تواند مفید و اثر بخش باشد.

وی با اشاره به این نکته که سازمان تنظیم مقررات به عنوان ناظر، نقش تنظیم کننده را بر عهده دارد تاکید کرد: قاعدتا نباید اجازه دهند که یارانه متقاطع باعث ایجاد رقابت ناسالم میان اپراتورها شود در این میام مردم متضرر شوند. اپراتورها علاوه بر ارائه ی خدمات باید به فکر پیش بینی سرمایه گذاری آینده خود نیز باشند لذا این امر نباید از حدی فراتر رود و در بازار اخلال ایجاد کند.

رییس سخنگوی مخابرات افزود: زمانیکه فضای رقابتی در عرصه  تلفن همراه جدی می شود و تقاضا در بازار به حد اشباع می رسد می بایست راهکار های تشویقی در دستور کار اپراتور ها قرار بگیرد.

زارعیان افزود: در بحث تلفن همراه دو عامل باعث شده که اپراتورها چنین تصمیمی بگیرند اول همان فضای رقابت و چند اپراتور شدن کشور است و دوم فضای خالی و ظرفیت خالی انتقال صوت و دیتا می باشد.

وی اظهار داشت: از راهکار های دیگر در خصوص ایجاد فضای رقابتی سالم میان اپراتورها می تواند رعایت کف قیمت ها و نیز کف شاخص های کیفیت باشد و همچنین باید حداقل استاندارد های لازم در کیفیت ها لحاظ شود تا فضا به گونه ای باشد که همه اپراتورها به لحاظ حقوقی و قانونی از فرصت برابر در ارائه خدمات برخوردار باشند.

زارعیان ادامه داد: واقعیت این است که باید منطقی و متناسب با توان اپراتور و پیش بینی آینده این روش ها پیش گرفته  شود و نباید نگاه کوتاه بینانه به سود کوتاه مدت داشته باشیم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید