Performancing Metrics

دلایل محرمانگی رشد صنعتی۹۴ | اتاق خبر
کد خبر: 342970
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395 - 13:55
معاون وزیر صنعت با تشریح دلایل محرمانه ماندن آمارهای رشد صنعت در سال ۹۴ گفت: از خردادماه سال جاری، آمارهای رشد صنعت در بخش‌های مختلف را پانزدهم هر ماه منتشر می‌کنیم.

اتاق خبر: محسن صالحی‌نیا  در پاسخ به این سوال که چرا اعلام آمارهای رشد صنعتی از مردادماه سال گذشته متوقف شده است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی گزارش تولید، صادرات، واردات و شاخص های مرتبط با ارزش افزوده بخش صنعت برای سال ۹۴ را نهایی کرده؛ ضمن اینکه گزارش مقدماتی رشد صنعتی در فروردین ماه سال جاری نیز استخراج شده است، اما به دلیل اشکالاتی که داشته، این آمارها به زودی نهایی شده و در انتهای ماه جاری منتشر خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از خردادماه، پانزدهم هر ماه طبق قاعده‌ای که وزارت صنعت برای انتشار آمارهای رشد صنعتی داشت، این داده‌ها منتشر می‌شود؛ یعنی از ماه آینده، آمارهای رشد صنعتی اردیبهشت ماه منتشر و به همین ترتیب در ماههای پیش رو، آمارها را به صورت مرتب، منتشر خواهیم کرد.

وی در خصوص رشد صنعت در سال ۹۴ تصریح کرد: رشد صنعت در سال ۹۴ در بخش‌های مختلف متفاوت بوده است؛ به عنوان مثال رشد در بخش خودرو منفی ۱۳ درصد و سیمان منفی ۴ درصد بوده و در لوازم خانگی نیز آمارهای تولید کاهش را نشان می‌دهد، ضمن اینکه بخش‌هایی از پتروشیمی با رشد افزایشی مواجه بوده‌اند؛ ولی در مجموع با احتساب افزایش و کاهش‌ها، رشد سال گذشته به طور متوسط ثابت و در حدود بین ۰.۱ تا ۰.۲ درصد افزایشی بوده است.

صالحی‌نیا خاطرنشان کرد: اما در مجموع رشد سال ۹۴ منفی بوده است. این در حالی است که در دو ماه ابتدای سال جاری، رشدها تغییر کرده و به سمت مثبت شدن گرایش دارد که امیدواریم در سه ماهه دوم سال جاری، بتوانیم روند کاهشی سال قبل را به روند افزایشی و مثبت رشد صنعتی تغییر دهیم.

وی اظهار داشت: در سه ماهه اول سال گذشته، رشد صنعت نسبتا خوب بوده و از سه ماهه دوم، افت را شاهد بودیم که امیدواریم در سه ماهه دوم امسال با توجه به رشدهایی که داریم، روند کاهشی سال قبل را تکرار نکنیم و رشد صنعتی، اثرات خود را بهتر نشان دهد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید