Performancing Metrics

هله هوله هاي مفيد و بي نظير | اتاق خبر
کد خبر: 343303
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 11:46
در اين بخش به مهم ترين ميان وعده هاي تغذيه اي مي پردازيم ،هله هوله هايي که به شما شادابي و نشاط با کلي انرژي و سلامتي مي بخشد.

به گزارش اتاق خبر ،برخي از هله هوله هاي مفيد عبارتند از:

گندمک

اين روزها بعضي از کارخانجات، گندمک را به شکل صنعتي توليد مي‌کنند اما درست کردن آن راحت و بي‌دردسر است. کافي است مقداري گندم را بپزيد و پس از خشک شدن در يک تابه روغن کنجد يا ذرت بريزيد و آن را تفت دهيد. در آخر مي‌توانيد کمي عسل به آن اضافه کنيد. بيشتر بچه‌ها دوست دارند گندمک را با شير بخورند. در اين صورت بهتر است شير را به جاي شکر با عسل شيرين کنيد تا خواص بيشتري به عصرانه‌شان افزوده شود.

 

 

هله هوله هاي مفيد و بي نظير

 

 

شاهدانه
دانه شاهدانه، يکي از مغذي‌ترين و قابل هضم‌ترين مواد غذايي روي زمين است. دانه شاهدانه سرشار از پروتئين،‌ اسيدهاي آمينه ضروري و اسيدهاي چرب ضروري است. خوردن شاهدانه تاثير ضدافسردگي دارد و سيستم ايمني بدنتان را هم افزايش مي‌دهد. ضمن آنکه اين دانه خوشمزه به حفظ سلامت پوست و موي شما هم کمک مي‌کند.

 

 

هله هوله هاي مفيد و بي نظير

 

 

توت سفيد
توت ميوه‌اي پرخاصيت و البته پرکالري است. يکصد گرم توت که تقريبا معادل يک فنجان است حاوي 61 کالري انرژي است. هر فنجان توت حاوي 9‌/‌0 گرم پروتئين است. البته بايد توجه داشت که پروتئين توت، پروتئين گياهي است. علاوه بر اين توت سفيد سرشار از آهن و ويتامين C است. پس کم خون‌ها از خوردن آن غافل نشوند. ضمن آنکه قند طبيعي آن ضرر ندارد و به خاطر داشتن فيبر، ملين خوبي براي دستگاه گوارش به حساب مي‌آيد.

هله هوله هاي مفيد و بي نظير

 

 

کشمش

کشمش سرشار از آهن، پتاسيم، کلسيم و ويتامين‌هاي گروه b است از طرفي کشمش داراي خواص آنتي اکسيداني است و از تخريب سلولي جلوگيري مي‌کند. خوردن کشمش شما را از پوکي استخوان در امان نگه مي‌دارد. خوردن کشمش استرس‌هاي‌تان را کم مي‌کند و براي فعاليت‌هاي روزانه‌تان به شما انرژي مي‌دهد.
هر چند چاي ممکن است فرآيند جذب آهن را کاهش دهد اما مطمئناً مصرف کشمش با چاي خيلي بهتر از مصرف قند است.

 

 

هله هوله هاي مفيد و بي نظير

 

 

سويا
دانه سويا بدليل کاربردهاي بسيار آن و خاصيت خوراکي‌اش بسيار معروف مي‌باشد. سويا سرشار از کلسيم است و علاوه بر آن به جذب اين ماده حياتي در بدن تان هم کمک مي‌کند. آجيل سويا، بدن شما را در برابر عفونت‌ها مقاوم مي‌کند و يک خوراکي مقرون به صرفه به شمار مي‌رود. علاوه بر آن سويا حاوي پروتئين، ايزوفلاون و فيبر بوده که همه اين مواد براي سلامتي مفيداند. پروتئين درون سويا مي‌تواند فوايدي براي بيماري هاي قلبي، کاهش اثرات يائسگي، کاهش وزن، ورم مفاصل، عملکرد مغز و بهبود توان در ورزش دارد. سويا ممکن است بتواند خطر سرطان سينه در زنان و سرطان پروستات در مردان را کاهش دهد.

 

هله هوله هاي مفيد و بي نظير

 

 

کنجد

کنجد سرشار از زينک است و شما با خوردن آن از مصرف قرص‌هاي اين ماده بي نياز مي‌شويد. پيشنهاد مي‌کنيم مخلوط کنجد و شاهدانه را حتما امتحان کنيد. ضمن آنکه مي‌توانيد ارده (کنجد نرم و ساييده) به همراه عسل را به عنوان يک وعده مقوي و خوشمزه به برنامه غذايي تان اضافه کنيد.

 

 

روغن کنجد منبع ويتامين E است. ويتامين E يک آنتي اکسيدان است و با پايين آوردن سطح کلسترول خون در ارتباط است. روغن کنجد نيز حاوي منيزيم، مس، کلسيم، آهن، روي، و ويتامين ب6. مس به آرتريت روماتوئيد و منيزيم به سلامت تنفسي وعروقي و کلسيم براي پيشگيري از سرطان کولون، پوکي استخوان، ميگرن و PMS کمک مي کند و روي ، براي سلامتي استخوان کمک مي کند. علاوه بر اين مزيت ها روغن کنجد از ويتامينE سرشار است، تحقيقات کافي در خواص دارويي روغن کنجد وجود دارد. که به برخي از اين خواص اشاره ميکنيم: فشار خون: روغن کنجد داراي درصد بالايي از اسيدهاي چرب اشباع نشده (اسيدهاي چرب امگا 6)مي‌باشد.

 

 

هله هوله هاي مفيد و بي نظير

 

 

شيريني برنجک‌

برنجک خانگي يک ميان وعده مناسب براي بچه‌هايي است که در سن رشد قرار دارند. براي درست کردنش کافي است چند پيمانه برنج را به مدت چند ساعت خيس کنيد. بعد از خشک شدن به‌طور کامل، در يک تابه روغن کنجد يا ذرت بريزيد و آن را کمي تفت بدهيد تا پف کند. دانه‌هاي برنجک به همراه گردو مي‌تواند ترکيب خوشمزه و مفيدي باشد.

 

 

هله هوله هاي مفيد و بي نظير

 

 

 
منبع آریا
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید