Performancing Metrics

تولد دوباره رنو آلپاین | اتاق خبر
کد خبر: 343424
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1395 - 20:09
کانسپت آلپاین که رنو در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد فقط یک پوسته خالی نبود؛ یکی از زیباترین خودروهایی است که تا بحال روی چهار چرخ از فرانسه بیرون آمده است

به گزارش اتاق خبر به نقل از  اخبار خودرو ، کانسپت آلپاین ویژنی که رنو در نمایشگاه خودروی ژنو در مارس رونمایی کرد فقط یک پوسته خالی نبود؛ یک غرش بود … یک نیروگاه قدرت که وعده داده شد یکی از زیباترین چیزهایی باشد که تا بحال روی چهار چرخ از فرانسه بیرون آمده است. حالا ما یک فرصت منحصر به فرد پیدا کرده ایم تا صدایش را بشنویم، آن را تجربه کنیم و از روی صندلی راننده احساسش نماییم.

رنو آلپاین

رنو آلپاین

حواس طراحان رنو کاملا جمع بود تا شباهت ها به مدل اورجینال آلپاین A110 حفظ شود. اما چراغ های چهارگانه جلو، شیشه منحنی عقب و خروجی هوای طرفین به طور کامل از مدل ۱۹۶۲ الگوبرداری شده است. اما تازه وارد ما بیش از یک طرح احیا شده است. بسیار وسیع تر میباشد که اتاق بزرگتری زیر سقف کوتاه خود فراهم کرده. فضای داخلی جزییات قابل توجه بسیاری دارد، یک صفحه نمایش بزرگ TFT در مقابل راننده قرار دارد، به همراه پدال های دستی بزرگی که از پشت فرمان گیربکس دوکلاچه را کنترل میکند.

رنو آلپاین

رنو آلپاین

 

پشت سر راننده پیشرانه مستقر در وسط خودرو قرار دارد که حدود ۲۷۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و شتاب صفر تا ۶۰ مایل آلپاین را به کمتر از ۴٫۵ ثانیه میرساند. این ارقام اطلاعات کمی درباره نحوه کار موتور به ما میدهند. مطمئنا فرانسوی ها هنوز مطمئن نیستند که ارقام دقیقی درباره مدل نهایی منتشر کنند. این موضوع هنوز یک راز است. آلپاین پیچ تقریبا ۹۰ درجه را به طرز اعجاب آوری نرم و سریع پشت سر میگذارد. اگزوز بزرگ آن این نکته را یادآورد میشود که چه پیشرانه ای در دل آلپاین نهفته و بلافاصله ما را وادار میکند پشت فرمان خودرو قرار بگیریم. هنوز جای کار زیادی وجود داره ولی با این حال شواهد حاکی از دورنمای بسیار امیدوار کننده درباره یک خودروی اسپرت است که مشتاقان زیادی چشم انتظار آن هستند.

رنو آلپاین

رنو آلپاین

اینطور که احساس میشود آلپاین واقعا سبک خواهد بود و با توجه به قدرت خروجی موتور (۲۷۰ اسب بخار) و نسبت وزن به قدرتی که برای این اسپرت فرانسوی انتظار میرود، وزن آن باید چیزی در حدود ۱۲۰۰ کیلوگرم باشد. آیا سازه آن آلومینیومی خواهد بود ؟ مایکل وندرساند مدیر پروژه آلپاین در این مورد به ما گفته است : « ما در تیم طراحی روند تولید یک محصول سبک را با هم پیش برده ایم و این شیوه در تمام محصولات آینده رنو استفاده خواهد شد.»

رنو آلپاین

موضوع اساسی یافتن تعادل بین هزینه ساخت و قیمت محصول نهایی است. در ابتدا برخی از افراد گمان میکردند قیمت این آلپاین تازه متولد شده باید چیزی در حدود ۵۰ هزار پوند باشد اما این نظر احتمالا بی اساس خواهد بود چرا که وندرساند گفته است « این محصول قطعا ارزان نخواهد بود ». اولین مدل های آلپاین در اواسط سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و این کوپه اسپرت تازه ابتدای راه است؛ وندرساند نیز احتمال تولید یک SUV را رد نکرد.

مشخصات فنی :

مدل : رنو آلپاین ویژن

قیمت : بیش از ۵۰ هزار پوند

پیشرانه : ۱٫۸ لیتری چهار سیلندر توربو

توان : ۲۷۰ اسب بخار (تخمینی)

گیربکس : دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

شتاب ۶۰-۰ مایل : ۴٫۵ ثانیه

حداکثر ساعت : ۱۵۵ مایل بر ساعت (تخمینی)

تاریخ عرضه : اواسط ۲۰۱۷

94105

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید