Performancing Metrics

گودسیاه کوه، تفرجگاه می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 343736
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 13:59
شهردار منطقه 15 با اعلام خبر تعطیلی گودسیاه کوه از 25 اسفند، از تبدیل شدن اراضی آن به تفرجگاه مردم شهر تهران خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، علی اکبر انجمنی با اشاره به اقدامات موثر این منطقه برای جلوگیری از تخلیه زباله و کاهش خطرات محیط زیستی که این محل برای شهر تهران ایجاد کرده بود، اظهارکرد: در یک سال گذشته بیش از 150 ساعت جلسه در خصوص تعطیلی این محل با نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی برگزار و در نهایت مصوبه ای تنظیم شد که از 25 اسفند تخلیه نخاله در گودسیاه کوه تعطیل شود.

وی افزود: خوشبختانه از همین تاریخ و با همکاری ارتش، نیروهای حریم بان ناحیه 6 و ارتش در ورودی های این محل مستقر و از ورود کامیونت‌ها ، وانت‌ها و کامیونهای حمل نخاله، زباله های خشک و ... جلوگیری شده است.

شهردار منطقه 15 به اطلاع رسانی این موضوع طی هفته های گذشته اشاره کرد و گفت: با ارائه بروشورهای اطلاع رسانی در این ایام و نصب بنر از مدتها قبل شهروندان را آگاه ساخته و سایتهای جدید تخلیه نخاله را به اطلاع رانندگانی که در این مدت رفت و آمد کرده اند، رسانده ایم.

انجمنی به کاهش تردد کامیونها در محور بزرگراهی امام رضا(ع) همزمان با اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: تا قبل از مسدود نشدن این سایت روزانه 1200 تا 1400 کامیون در این محل حاضر می شدند که با این اتفاق پیش بینی می شود از تردد این گونه کامیونها در محور بزرگراهی امام رضا(ع) کاسته شود.

وی در ادامه از اجرای برنامه هایی برای تبدیل شدن اراضی سیاه کوه به پارک جنگلی خبر داد و تصریح کرد: این اراضی که بیش از 600 هکتار است تا پایان بهار 94 به تفرجگاه مردم شهر تهران تبدیل خواهد شد.

انجمنی با بیان اینکه بیش از 17 هزار نهال در این محل کاشته خواهد شد، تصریح کرد: تبدیل شدن گود سیاه کوه به تفرجگاه درسه مرحله و درسه فاز انجام خواهد گرفت.

به گفته وی احداث مخازن بتونی و نصب سیستم آبیاری قطره ای در اراضی سیاه کوه، احداث باند کندرو، نصب احجام ائمه چهارده معصوم (ع)، جدول گذاری و کاشت درخت در بزرگراه امام رضا(ع) به همت معاونت امور شهری و محیط زیست منطقه از اقدامات این منطقه در آماده سازی فاز اول تفرجگاه جنوب شرقی تهران بوده است که در طرح استقبال از بهار این منطقه انجام می شود.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید