Performancing Metrics

سالانه ۴۸ هزار تن شیر در نهاوند تولید می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 343847
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 21:50
معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی نهاوند گفت: سالانه ۴۸ هزار تن شیر در نهاوند تولید می‌شود.

اتاق خبر: حسین خردمند، میزان شیر تولیدی در شهرستان نهاوند ۴۸ هزار تن است و از این مقدار ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن آن در نهاوند مورداستفاده قرار می‌گیرد و مابقی به شهرهای اطراف فرستاده می‌شود.

وی بابیان اینکه در شهرستان نهاوند ۱۶ واحد صنعتی فعال وجود دارد، گفت: میزان تحویل شیر توسط کارخانه‌ها ۱۰۰ تن است که هر مرکز جمع‌آوری روزانه تا ۲۵ تن می‌تواند شیر از دامداران دریافت کند.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵ واحد فرآوری لبنی فعال در نهاوند فعالیت می‌کنند، گفت: قیمت شیر خریداری‌شده از کشاورزان در نهاوند از هر کیلو هزار و ۱۰۰ تا هزار و ۱۵۰ تومان متغیر است.

خردمند افزود: کل جمعیت دام شیری در نهاوند ۴۶ هزار و ۲۰۰ رأس است که ۷۱۵ رأس از این آمار مربوط به ۱۶ واحد صنعتی فعال است.

وی افزایش قیمت نهاده‌های دامی را مهمترین مشکل کشاورزان عنوان کرد و گفت: هرساله شاهد روند رو به رشد قیمت کنسانتره ها، یونجه، تفاله چغندر و جو هستیم که با توجه به ثابت ماندن قیمت شیر قیمت تمام‌شده فروش شیر برای دامداران سوددهی ندارد و شاهد تعویق اقساط وام‌های بانکی آن‌ها خواهیم بود.

وی در پایان خواستار شد: با توجه به لزوم تقویت تولید داخلی مسئولان ذی‌ربط استانی و شهرستانی نسبت در نظر گرفتن خدماتی در راستای کمک به تولیدکننده تلاش کنند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید