Performancing Metrics

آغاز اجلاس بین المللی آیورا در چابهار | اتاق خبر
کد خبر: 344115
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1395 - 17:17
اجلاس بین المللی آیورا با حضور مقاماتی از 21 کشور در بندر چابهار آغاز به کار کرد.

اتاق خبر: حامدعلی مبارکی، مدیر عامل منطقه آزاد چابهار  در سیستان و بلوچستان در این رابطه اظهار کرد: این اجلاس از امروز 30 اردیبهشت به مدت دو روز در منطقه آزاد چابهار برگزار خواهد شد.

مبارکی بیان کرد: با برگزاری اجلاس رؤسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند، چابهار در عرصه بین المللی بیش از پیش نمایان خواهد شد و عرض اندام خواهد کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در ادامه خاطرنشان کرد: ٢١ کشور عضو اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند در منطقه آزاد چابهار دور هم جمع شده اند و درباره مسائل این اتحادیه به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

مبارکی گفت: معرفی مناطق آزاد تجاری ایران، ارائه زمینه‌های موجود برای تبادل فناوری، مهارت‌های فنی و مدیریتی در مناطق آزاد کشورهای عضو، مدیریت تأمین زیرساخت‌ها و تشکیل تیم‌های اجرایی از اهداف این اجلاس است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پروژه‌های همکاری بین اعضا، ایجاد واحد حمایت از شیلات برای همکاری در زمینه ماهیگیری و آبزیان، توسعه گردشگری، تشکیل شورای حمل‌ونقل دریایی و ایجاد مرکز علوم و انتقال فناوری است.

وی گفت: در اختیار گرفتن سهم حداکثری در صادرات مواد غذایی به روسیه از طریق انتقال کالا از منطقه آزاد چابهار، معرفی و گسترش کریدور تجاری چابهار- انزلی- آستاراخان به کشورهای عضو در اجلاس و تسهیل روابط تجاری و گمرکی با کشورهای عضو از طریق منطقه آزاد چابهار از دیگر اهداف در زمینه توسعه تجارت کشورهای شرکت کننده در اجلاس است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید