Performancing Metrics

تاکید گروه چهارجانبه بر ادامه مذاکرات به عنوان تنها راه صلح در افغانستان | اتاق خبر
کد خبر: 344148
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1395 - 23:50
پنجمین دور از نشست های گروه چهارجانبه صلح افغانستاه عصر روز چهارشنبه در اسلام آباد برگزار شد و در این نشست، ضرورت ادامه مذاکرات صلح به عنوان تنها راه حل سیاسی مسائل و مشکلات افغانستان مورد تاکید قرار گرفت.

اتاق خبر - در این نشست هیچ برنامه زمانی برای دور بعدی نشست های چهارجانبه تعیین نشد و قرار شد در فرصتی مناسب در آینده توافق های لازم در این زمینه انجام و زمانی برای جلسه بعدی تعیین شود.

براساس بیانیه پایانی نشست اسلام آباد، نمایندگانی از دولت های پاکستان، افغانستان، چین و آمریکا که در این نشست شرکت داشتند، بار دیگر برضرورت استفاده هریک از این کشورها از اهرم ها، ظرفیت ها و نفوذ خود برای پیشبرد مذاکرات صلح افغانستان تاکید کردند.
شرکت کنندگان در این نشست همچنین انفجار مرگبار ماه گذشته کابل را به شدت محکوم و تاکید کردند کسانی که در انجام این حملات تروریستی دست دارند، باید منتظر عواقب اعمال خود باشند.
همچنین شرکت کنندگان در نشست یاد شده به نمایندگی از دولت های متبوع خود متعهد شدند که به پیشبرد اهداف روند صلح افغانستان تحت رهبری و نظارت خود افغان ها کمک کنند.
در پنجمین دور نشست گروه چهارجانبه، اعزاز احمد چودری قائم مقام وزارت خارجه پاکستان، ریچارد اولسون نماینده ویژه دولت آمریکا در امور پاکستان و افغانستان، دنگ شیجون نماینده ویژه دولت چین در امور افغانستان و عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در پاکستان به عنوان نمایندگان کشورهای تشکیل دهند گروه چهارجانبه حضور یافتند.
افغانستان به دلیل امید نداشتن به نتیجه این نشست، تنها در سطح سفیر شرکت کرد.
بسیاری از تحلیل گران پاکستانی مسلط به مسائل افغانستان و منطقه از جمله رحیم الله یوسف زی تحلیل گر پاکستانی مسائل افغانستان و رستم شاه مهمند سفیر پیشین پاکستان در افغانستان می گویند که هیچ نقطه روشنی در روند مذاکرات گروه چهارجانبه برای کمک به صلح افغانستان نمی بینند و مادامی که بیگانگان در افغانستان حضور دارند و تا زمانی که فضای بی اعتمادی میان سه کشور افغانستان، پاکستان و آمریکا وجود دارد، طالبان افغانستان پای هیچ قراردادی را با عنوان 'قرارداد صلح' امضا نخواهد کرد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید