Performancing Metrics

آزادسازی ۱۳۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در شهرستان اهر | اتاق خبر
کد خبر: 344409
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1395 - 06:41
رئیس دادگستری شهرستان اهر، از آزادسازی ۱۳۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، حجت الاسلام محمدعلی نظری ظهر امروز جمعه در جلسه شورای پیشگیری از جرایم شهرستان اهر، گفت: با توجه به اینکه اراضی ملی و منابع طبیعی برای تمامی نسل هاست، حفاظت از آنها وظیفه یکایک مردم و ادارات دخیل در این امر می باشد و دادگستری شهرستان اهر نیز با متخلفان در این زمینه به شدت برخورد قانونی خواهد کرد و تاکنون ۱۳۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی از دست متصرفان آزاد شده است.

وی، افزود: برای تسریع در رسیدگی به پرونده های تخلفات اراضی ملی و منابع طبیعی، شعبه ویژه ای در دادگستری و دادسرای شهرستان اهر تشکیل شده است که خارج از نوبت به این پرونده ها رسیدگی می شود.

رئیس دادگستری شهرستان اهر، همچنین با اشاره به زمان کوچ عشایر به مناطق ییلاقی شهرستان اهر، خواستار مدیریت دام و چرا از سوی عشایر و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و مراتع شد.

حجت الاسلام نظری، همچنین خواستار تعریض راه های عبور عشایری برای جلوگیری از تخریب مراتع و همچنین سایر مسایل از جمله ورود به اراضی اشخاص که در فصل کوچ در مسیر ممکن است بوجود آید، شد.

ضرورت حفظ منابع طبیعی در شهرستان اهر

در این جلسه معاون فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: با توجه به اینکه منابع طبیعی موجود محدود است لازم است در حفظ و نگهداری آنها تلاش بیشتری شود و در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و اراضی ملی، از سوی ادارات زیربط و مراجع قضایی جلوی تخریب آنها گرفته شود.

مدد سمندری، گفت: عزم مسئولان شهرستان اهر در کنار جلوگیری از تخریب و از بین بردن اراضی ملی و منابع طبیعی و کشاورزی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز اعم از اراضی کشاورزی و همچنین حاشیه شهر اهر می باشد که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه شده است.

در این جلسه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر نیز گفت: برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و جنگل ها در شهرستان اهر، کارهای مختلفی از جمله عملیات آبخیزداری در حوزه های آبریز مختلف و درختکاری در حال انجام است.

نورالدین برقی، گفت: تاکنون مسئولان شهرستان اهر و به خصوص دادگستری شهرستان اهر برای صیانت از منابع طبیعی در کنار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر بودند که امیدواریم با همکاری بیشتری شاهدحفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی باشیم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید