Performancing Metrics

حزب الله لبنان نسبت به حل غیرمسئولانه پرونده آوارگان سوری هشدار داد | اتاق خبر
کد خبر: 344473
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1395 - 11:44
« عمار الموسوی» مسئول روابط بین الملل حزب الله لبنان نسبت به حل غیرمسئولانه پرونده آوارگان سوری در سطح بین المللی هشدار داد.

اتاق خبر - الموسوی در دیدار با « نومالودیا مفکتو» معاون وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی تاکید کرد: خطر حل غیرمسئولانه پرونده آوارگان سوری برای همه کشورهای منطقه وهمسایه که با پیامدهای آن مواجه هستند،از خطر حوادث جاری در سوریه کمتر نیست.

منابع خبری اعلام کرده اند که در گزارش « بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد که بتازگی از چند کشور میزبان آوارگان سوری از جمله لبنان دیدن کرده، اقامت دائم آوارگان سوری در کشورهای میزبان و اعطای شناسنامه به آنها درخواست شده است.
« جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان با فراخواندن « سگرید کاگ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل ، نامه اعتراضی دولت لبنان به این درخواست بان کی مون را تسلیم کرد.
خانم کاگ اعلام کرد که برداشت ها از گزارش بان کی مون نادرست بوده است و او چنین درخواستی را ندارد. براساس این گزارش عمار الموسوی و خانم مفکتو در این دیدار اوضاع منطقه و تحولات در بحران سوریه را بررسی و بر اولویت مبارزه با تروریسم و توقف هرگونه کمک به گروه های مسلح تاکید کردند.
دو طرف همچنین حل سیاسی بحران سوریه با حضور همه سوری ها و حفاظت از وحدت ارضی و موسسات دولتی سوریه را ضروری خواندند.
خانم مفکتو بر حمایت کامل کشورمتبوعش از قضیه ملت فلسطین و ادامه تلاش ها برای حل عادلانه و دائم این قضیه تاکید کرد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید