Performancing Metrics

سبقت شهریه مدارس از تورم | اتاق خبر
کد خبر: 344512
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1395 - 17:18
افزایش شهریه مدرسه های کشور موضوعی است که روزنامه همشهری در شماره شنبه یکم خرداد در تیتر یک به آن پرداخت و نوشت: نرخ بررسی‌ شهریه ‌های مدارس غیردولتی نشان می‌ دهد‌ که شهریه این مدارس افزایش ‌قابل توجهی داشته

اتاق خبر - این افزایش در برخی دبستان‌ ها تا یک میلیون و 200هزار تومان است. این در حالی است که والدین دانش ‌آموزان به این افزایش شهریه انتقاد دارند.

این روزنامه با انتشار عنوان مردم را عائله خود بدانیم، آورد: زلزله بم که آمد، خانه های مردم همه تخریب شد. هنوز چند ساعت از حادثه نگذشته بود که رهبر انقلاب در پیامی، از همه مسئولین خواستند که با همه توان به کمک مردم بشتابند. دو سه روز از زلزله نگذشته بود که شخصا وارد بم شدند تا از نزدیک در جریان کمک های امدادی قرار بگیرند. 18 روز بعد از آن مجددا رهبر انقلاب وارد بم شدند. این بار با لباسی مبدل به میان مردم رفتند و از نزدیک با آنها حرف زدند و مشکلات شان را شنیدند مردم که آقا را دیدند، آرام شدند. «ما مردم را باید عائله خود بدانیم. ما مسئولین کشوریم دیگر... این ملت، این کشور، این مرزها، این فضای زندگی، عائله ماست.» (11/2/95)
روزنامه همشهری با اشاره به عنوان وعده کاغذی برای تجارت پس از تحریم، نوشت: «بسیاری از شرکت ها و بانک ها هنوز در تصور دوران پیش از برجام هستند و تصوری از رفع تحریم ها ندارند»، این اظهار نظر صریح عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران درباره موانع تجارت ایران در دوران پسابرجام است. حالا حدود 5 ماه پس از اعلام اجرای برجام کشورهای غربی تلاش کرده اند در بیانیه ای مشترک تصورات بانک های اروپایی را تغییر دهند. آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: ما مانعی بر سر راه فعالیت تجاری مجاز با ایران نخواهیم بود.
با شهادت هر فرمانده عزم جدیدی خلق می شود، عنوان دیگر این روزنامه به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم هفتمین روز شهادت «مصطفی بدرالدین» از فرماندهان ارشد حزب الله گفت: با شهادت هر یک از فرماندهان بلندپایه حزب الله و ریختن خون این افراد عزم و اراده جدیدی خلق می شود. هنگامی که عماد مغنیه به شهادت رسید خیلی ها اعلام کردند که بنیه حزب الله از بین خواهد رفت اما در عمل شاهد بودیم این اتفاق رخ نداد و حزب الله قدرتمند تر شد.
روزنامه همشهری با انتخاب عنوان مخالف دولتی شدن شهرداری هستم، نوشت: موضوع بی توجهی دولت به مدیریت شهری در برنامه ششم توسعه همچنان از سوی کارشناسان امور شهری مورد انتقاد است. مهدی چمران رئیس شورای عالی استان ها نیز با بیان اینکه دولت در برنامه ششم به مدیریت شهری بی توجهی کرده و به دنبال دریافت درآمد و مالیات بیشتر است، با قرار گرفتن شهرداری به عنوان زیرمجموعه دولت به شدت مخالفت کرد.
این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «امسال دستم تنگ بود» و «چه کسی هواپیمای مصری را ساقط کرد؟»را انتشار داد و در ستون یادداشت و نگاه به ترتیب عنوان های «نبض بازار در ماه های آینده» به قلم محمدحسین ادیب استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان و «ایران و هند نیازمند همکاری متناسب» نوشته رضا جلالپور کارشناس روابط بین الملل را برجسته کرد.
روزنامه همشهری ویژه نامه انتظار را با عنوان «ای غایب از نظرها کی می شود بیایی...؟» به چاپ رساند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید