Performancing Metrics

موتور سیلکت تولید ایرباس با فناوری پرینت سه بعدی | اتاق خبر
کد خبر: 345749
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1395 - 22:53
شرکت ایرباس نیز به جمع تولیدکنندگان موتور سیکلت پیوست ! البته این جهش بزرگ از تولید ابر هواپیماها به تولید محصولات در دسترس تر شاید در آینده محقق شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از roadandtrack ، « لایت رایدر » اسمی است که ایرباس روی این محصول گذاشته و توسط یکی از شرکت های آلمانی زیر مجموعه اش به نام « ای پی ورکس » تولید شده است. ای پی ورکس پرینت سه بعدی فلزات و به ویژه ماده ای به نام « اسکالم آلوی » تخصص دارد که یک نوع پودر آلومینیوم با قابلیت ضد خوردگی بالاست که به نوعی وزن پایین آلومینیوم و استحکام بالای تیتانیوم را ترکیب کرده است.

موتور سیلکت تولید ایرباس با فناوری پرینت سه بعدی

موتور سیلکت تولید ایرباس با فناوری پرینت سه بعدی

یعنی چه که یک موتور سیکلت از پودر ساخته شده است؟ طبق گفته ایرباس هر قطعه لایت رایدر شامل هزاران لایه نازک میشود که هر کدام از آنها تنها ۶۰ میکرون ضخامت دارند. این پروسه یک فریم توخالی را میسازد که در نهایت موجب میشود وزن موتور سیکلت نسبت به نمونه های معمولی ۳۰ درصد سبک تر باشد. یوآخیم زتلر، مدیرعامل شرکت ای پی ورکس درباره نحوه ساخت لایت رایدر که وزن آنها تنها ۷۷ پوند (۳۵ کیلوگرم) است میگوید : « این ساختار پیچیده و شاخه ای توخالی نمیتوانست با روش های عادی مانند فرزکاری یا جوشکاری ساخته شود »

ایرباس میخواهد شما مطمئن شوید که این یک موتورسیکلت واقعی با ویژگی های کاملا واقعی و کاربردی است، البته نه همتراز با هارلی دیویدسون. این موتور میتواند به حداکثر سرعت ۴۹ مایل در ساعت دست پیدا کند که ظرف ۳ ثانیه به نصف این سرعت میرسد. به نظر میرسد لایت رایدر گزینه مناسبی برای رانندگی در شهر باشد و طبق گفته های ایرباس باتری الکتریکی آن با هر بار شارژ مسافت ۳۷ مایل را طی میکند.

موتور سیلکت تولید ایرباس با فناوری پرینت سه بعدی

موتور سیلکت تولید ایرباس با فناوری پرینت سه بعدی

البته موتور سیلکت های معمولی یک مزیت دیگر نیز نسبت به لایت رایدر دارند و آن قیمت است. به عنوان مثال شما میتوانید با پرداخت ۸۸۴۹ دلار صاحب یک هارلی دیویدسون مدل آیرون ۸۸۳ شوید. حالا در نظر بگیرید که تنها قرار است ۵۰ لایت رایدر تولید شود و با پرداخت ۲۰۰۰ یورو میتوان یکی از آنها را پیش خرید کرد. در هنگام تحویل نیز با ۴۸۰۰۰ یورو بپردازید که به عبارتی میشود معادل ۵۶۰۰۰ دلار به علاوه مالیات. پس اگر احساس کردید که شما تنها سوار لایت رایدر در شهر یا حتی کشور خود هستید خیلی تعجب نکنید !

منبع: اخبار خودرو

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید