Performancing Metrics

جی هفت دست از مداخله جویی بردارد | اتاق خبر
کد خبر: 346107
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1395 - 13:01
رسانه دولتی چین:
همزمان با آغاز نشست سران اجلاس «جی هفت» در ایسه شیما ژاپن، یک نشریه دولتی چین خواستار مداخله نکردن این گروه در مسائل داخلی و منطقه ای کشورها شد.

اتاق خبر: چاینا دیلی، نشریه ارگانی حزب حاکم چین روز جمعه در گزارشی نوشت: این گروه خود با مشکلات عدیده ای روبروست و بهتر است در کار دیگر کشورها سرکشی نکند.
گزارش می افزاید: طرح مسئله دریای جنوبی و دریای شرقی و منازعات آن در صلاحدید این نشست نیست و بهتر است از این مداخله جویی ها پرهیز شود.
نشریه تاکید کرده است که آمریکا و کشورهای دیگر با بحران جدی قیمت نفت و رکود اقتصادی در دنیا روبرو هستند و انگلیس در حال بررسی خروج از اتحادیه اروپاست و اقتصاد در کشورهای مختلف در چالش است و در چنین شرایطی این کشورها بهتر است به امور داخلی خود بپردازند.
روزنامه ادامه می دهد: منازعات دریای جنوبی و شرقی ربطی به نشست سران گروه هفت پیدا نمی کند و «جی هفت» آنقدر مشکلات دارد که بخواهد به آنها رسیدگی کند.
گزارش همچنین به شدت به ژاپن تاخته و یادآور شده است: این کشور در تلاش است تا یک بازیگر فعال در کشاندن آمریکا به منطقه باشد و در واقع در راستای راهبردهای حضور نظامی آمریکا در منطقه حرکت می کند.
چاینا دیلی ادامه می دهد: برون رفت از مشکلات امروز دنیا زمانی است که اعضای این گروه به دنبال همکاری مشترک باشند نه اینکه در دستور کار آنها مداخله جویی در کشورهای دیگر قرار گرفته باشد.
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفته است که در این اجلاس در باره منازعات دریاهای شرقی و جنوبی با چین گفت و گو خواهد شد.
روزنامه در بخش دیگری از مطلب خود به مسئله هسته ای شبه جزیره کره نیز اشاره کرده و آورده است که سران گروه هفت قصد دارند در باره کره شمالی و موضوعات منطقه نیز گفت و گو کنند.
این روزنامه خاطرنشان می کند که آنها درصدد پرداختن به مسائل امنیتی از جمله موضوع کره شمالی و طرح آن در بیانیه پایانی اجلاس هستند.
چاینا دیلی نوشته است که رسیدگی به مسئله هسته ای کره شمالی تنها در زمره وظایف نشست سران «جی هفت» نبوده و موضوعی نیست که آنها به تنهایی در باره اش تصمیم گیری کنند.
این روزنامه به اعضای این گروه توصیه کرده است که پا را فراتر از وظایف خود نگذارند و اوضاع را بیش از این در منطقه، آسیا و اقیانوس آرام متشنج نکنند.
چهل و دومین اجلاس سران هفت کشور صنعتی (جی هفت) به مدت دو روز در هتل «شیما کانکو» در جزیره «کاشیکو» در ناحیه «ایسه شیما» در منطقه «میه» ژاپن در حال برگزاری است. این اجلاس امروز جمعه به کار خود پایان می دهد.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید