Performancing Metrics

۷ خرداد؛ افتتاح ساختمان کرایسلر به عنوان بلندترین سازه دست بشر | اتاق خبر
کد خبر: 346112
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1395 - 08:24
ساختمان «کرایسلر» نام یکی از بلندترین ساختمان‌های جهان و از نمادهای شهر نیویورک است. این ساختمان در ۲۷ می ۱۹۳۰ افتتاح شد و تا پیش از ساخته‌شدن ساختمان «امپایر استیت»، بلندترین ساختمان جهان بود.

اتاق خبر: ساختمان کرایسلر ۷۷ طبقه‌ی تجاری دارد و در محله‌ی منهتن در شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این ساختمان توسط «ویلیام ون آلن» برای خودروسازی کرایسلر طراحی شد. این ساختمان بلند در دهه‌ی ۱۹۳۰ تکمیل و در ۲۷ می سال ۱۹۳۰ افتتاح شد.

ساختمان کرایسلر

ساختمان کرایسلر که به سبک معماری «آرت دکو» ساخته شده، در طول سال‌ها به یکی از «نمادهای کلان‌شهر نیویورک» تبدیل شده است. از این ساختمان به عنوان نمادی از میراث گذشته‌ی آمریکا در فیلم .A.I نیز استفاده گردید.

آسمان‌خراش کرایسلر، از جمله ساختمان‌هایى است كه صنعت آسمان‌خراش سازى را پیشرفت داد. بناى ۷۷طبقه‌ى برج كرایسلر از پایین تا نوک تاج داراى ارتفاعى معادل ۳۱۵  متر است و براى مدت كوتاهى بلندترین ساختمان دنیا محسوب می‌شد.

اولین چیزى كه در آسمان‌خراش كرایسلر جلب توجه مى‌كند، تاج آن است، كه به سبک «آرت دكو» طراحی شده است. این تاج از پنج ردیف قوس فولادین یكپارچه و ضد لک درست شده كه به سمت نوک تاج كوچک‌تر مى‌شوند و هر ردیف شامل پنجره‌هاى مثلثى شكل است كه به صورت زیگزاگ قرار گرفته‌اند. خطوط منحنى و زیگزاگ كلاهک ساختمان از جمله تزیینات بسیار جذاب در بدنه‌ى اصلى ساختمان مى‌باشند.

در تاریخ ۹ ژوئیه ۲۰۰۸ میلادی، شورای سرمایه‌گذاری ابوظبی كه یكی از بازوهای تجاری دولت امارات متحده عربی است، اقدام به خرید بیش از ۷۵ درصد سهام ساختمان كرایسلر را از شركت پرودنشال فایننشیال به مبلغی بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار كرد. ۲۵ درصد باقی‌مانده این ساختمان در مالكیت شركت «تیشمن اسپیر» است. این شركت مسئولیت اداره ساختمان را همچنان بر عهده خواهد داشت.

در همین روز:

۱. برگزاری كنگره‌ی هفتصدمين سال وفات «خواجه نصيرالدين طوسی» (۱۳۳۵ شمسی)

۲. درگذشت «ابن نديم بغدادی» مورّخ و كتاب‌شناس مسلمان (۳۸۵ قمری)

۳. «پتر کبیر» تزار روسیه شهر سنت پترزبورگ را ایجاد کرد. (۱۷۰۳ میلادی)

۴. پل «گلدن گیت» برای عبور عابرین پیاده در کالیفورنیا گشوده شد. (۱۹۳۷ میلادی)

۵. در اثر غرق‌شدن نبردناو بیسمارک در طی جنگ دوم جهانی در اقیانوس اطلس شمالی دست کم ۲۱۰۰ نقر کشته شدند. (۱۹۴۱ میلادی)

۶. جنگنده مک‌دانل داگلاس اف - ۴ فانتوم ۲ که بیشترین تعداد هواپیمای مافوق صوت تولید شده از یک نوع در آمریکا بود، اولین پرواز خود را انجام داد. (۱۹۵۸ میلادی)

۷. در اثر برخورد دو قطار در ووپرتال در غرب آلمان که منجر به وقوع هولناک‌ترین سانحه ریلی آلمان غربی شد و ۴۶ نفر کشته شدند. (۱۹۷۱ میلادی)

۸. زلزله‌ای به بزرگی ۶٫۲ ریشتر جزیره‌ی جاوه اندونزی را لرزاند که به کشته‌شدن بیش از ۶۶۰۰ نفر منجر شد. (۲۰۰۶ میلادی)

منبع: کجارو

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید