Performancing Metrics

روسیه تداوم تحریم های متقابل علیه غرب را اعلام کرد | اتاق خبر
کد خبر: 346247
تاریخ انتشار: 8 خرداد 1395 - 09:49
دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه پس از گذشت چند ساعت از تهدید سران گروه جی هفت مبنی بر تشدید تحریم های ضد روسی، اعلام کرد که پیشنهاد تمدید تحریم های متقابل مسکو علیه غرب به مدت یک سال دیگر به رئیس جمهوری روسیه ارائه می شود.

اتاق خبر - مدودیف امروز (جمعه) در جلسه دولت روسیه گفت که به رئیس جمهوری روسیه پیشنهاد می کند تحریم های در مورد غرب برای یک سال دیگر تمدید شود و دولت هم طرح تدابیر متقابل برای پاسخ دادن به تحریم های ضد روسی را آماده خواهد کرد.

مسکو ماه اوت سال 2014 در پاسخ به تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا و کشورهای متحد علیه روسیه بخاطر مساله اوکراین، خرید محصولات کشاورزی و اقلامی از مواد غذایی را از این کشورها منع کرد.
مدودیف خاطرنشان کرد: دولت روسیه در بخشنامه ای تمدید تحریم ها در مورد غرب تا پایان سال 2017 را ابلاغ خواهد کرد.
این سخنان مدودیف همزمان با بیانیه تهدیدآمیز سران گروه جی هفت در ژاپن بیان شد که به روسیه هشدار دادند در صورت عدم اجرای توافقنامه مینسک برای حل مساله اوکراین، تحریم های ضد روسی تمدید خواهد شد و حتی افزایش می یابد.
در بیانیه سران کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، ‌ژاپن، انگلیس، کانادا و ایتالیا بر ماندگاری تحریم ها علیه روسیه تا زمان اجرای کامل توافقنامه مینسک برای حل درگیری ها در شرق اوکراین تاکید شده است.
بنا به گزارش ها در بیانیه سران جی هفت آمده است، «تحریم های ضد روسی زمانی لغو می شود که مسکو به تعهدهای خود در توافقنامه مینسک عمل کند.
سران جی هفت همچنین تهدید کرده اند که در صورت ضرورت و اگر اقدام های روسیه ایجاب کند، تحریم های بیشتری علیه این کشور برقرار خواهد شد.
سال 2014 پس از سقوط حکومت ویکتور یانوکوویچ و روی کار آمدن یک دولت متمایل به غرب در اکراین و آغاز درگیری شبه نظامیان با نیروهای دولتی در شرق این کشور که روسیه متهم به حمایت از آنان شد، شبه جزیره کریمه به روسیه پیوست.
جدایی شبه جزیره کریمه براساس نتایج برگزاری یک همه پرسی که مورد تایید مسکو قرار گرفت، یکی از عوامل اصلی افزایش تنش در روابط این کشور با اکراین و غرب شده که وضع تحریم های ضد روسی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا و واکنش متقابل روسیه را در پی داشته است.
این منطقه 25 هزار و 500 کیلومتری که اکنون دو میلیون و 413 هزار نفر جمعیت شامل یک میلیون و 450 هزار روس، 576 هزار اوکراینی و 245 هزار تاتار است، سال 1954 توسط نیکیتا خروشچف رییس جمهوری وقت شوروی سابق که زادگاهش اوکراین بود در قالب تغییرات نقشه ای به این کشور هدیه شده بود.
اروپا و آمریکا تاکنون هیچ نشانه ای از تصمیم به لغو یا سبک سازی تحریم ها علیه روسیه نشان نداده اند در حالیکه این کشور بارها بر زیانبار بودن این اقدام ها در روابط مسکو و غرب تاکید کرده است.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید