Performancing Metrics

مجلس دهم باید برای رفع مشکلات کشوراهتمام جدی داشته باشد | اتاق خبر
کد خبر: 346510
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 02:37
سیدحسن خمینی:
تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) گفت: مجلس دهم شورای اسلامی باید برای رفع مشکلات کشور از جمله بیکاری، فقر و معضلات اجتماعی اهتمام جدی داشته باشد.

اتاق خبر - حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی روز شنبه در آیین تجدید میثاق نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امام راحل(ره) با بیان اینکه نفی مشکلات باعث رفع آن نمی شود افزود: همه باید برای به اوج رسیدن نظام اسلامی و رفع مشکلات از دوش آن، تلاش موثر و جدی کنیم.
وی گفت: انتظار از نمایندگان این است که برای رفع مشکلات کشور و تامین انتظارات مردمی که به آنان رای دادند تلاش کرده و قدر فرصت خدمتگزاری را بدانند.
سید حسن خمینی افزود: نمایندگان مجلس این فرصت خدمتگزاری را مدیون خون پاک شهدا و رهبری داهیانه امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب هستند و باید از آن بهترین و بیشترین بهره را برای خدمتگزاری و ایفای نقش موثر ببرند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلابی مترقی و پیش رو است افزود: عقل گرایی و تعقل ناشی از مکتب اهل بیت(ع) باعث مبرا شدن این انقلاب از افراطی گری شده واین نعمت بزرگی است که درپرتو اندیشه امام خمینی(ره) و سایر روشنفکران اسلامی حاصل شد.
سیدحسن خمینی گفت: آینده انقلاب اسلامی باید از گذشته پرافتخارتر و بهتر باشد و این آینده به دست مردم و اتکا به خرد جمعی ساخته می شود.
وی با بیان اینکه اندیشه ای که دین سالاری و مردم سالاری نظام اسلامی را نفی کند پایه های نظام اسلامی را سست کرده افزود: تفکرات متحجرانه و متکی به تعصبات کورکورانه از اندیشه امام خمینی(ره) و اصول اساسی نظام به دور است.
سید حسن خمینی با اشاره به خون دل خوردن امام خمینی(ره) از تفکرات متحجرانه گفت: انقلاب اسلامی از تفکرات افراطی که منطقه را به آشوب کشیده اند از جمله داعش فاصله زیادی دارد و این انقلاب مبتنی بر نفی تحجر فکری و دینی و اصل نقادی در جامعه بنا شده است.
وی توجه به مولفه زمان و مکان را از ویژگی های انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: تشکیل مجمع تشخیص مصحلت نظام از سوی حضرت امام(ره) و کنار گذاشتن برخی احکام اولیه با در نظر گرفتن مصالح عامه و اجتماعی نوعی بن بست شکنی از سوی ایشان بود که نشان دهنده توجه به ظرفیت عقل و قدرت حاکم اسلامی در جامعه اسلامی است.
نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز شنبه همزمان با آغاز بکار این مجلس با حضور در حرم مطهر امام راحل(ره) با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان کردند.
دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز با پیام رهبر معظم انقلاب و سخنرانی دکتر روحانی رئیس جمهوری و با حضور منتخبان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات لشگری و کشوری آغاز به کار کرد. انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند سال گذشته با حضور پرشور مردم برگزار شد.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید