Performancing Metrics

حق پخش تلویزیونی مهمترین چالش اقتصاد ورزش ایران است | اتاق خبر
کد خبر: 346566
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 06:50
احمدی:
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان گفت: حق پخش تلویزیونی مهمترین چالش اقتصاد ورزش ایران است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر سید عبدالحمید احمدی در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره ملی مدیریت ورزشی که با موضوع توسعه اقتصاد ورزش در دانشگاه رازی کرمانشاه در حال برگزاری است، اظهار کرد: بحث اقتصاد در ورزش موضوع بسیار مهمی است که باید به ابعاد مختلف آن بپردازیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ضرورت برای کشور در نظر گرفته شده و مقام معظم رهبری در شعارهای چند سال اخیر به آن توجه ویژه کرده‌اند، لذا ضرورت دارد که در حوزه ورزش نیز به آن بپردازیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهارکرد: باید موضوع اقتصاد مقاومتی را به یک گفتمان عمومی تبدیل کنیم و با دوری از شعارزدگی و دوری از حرف های معمول، وارد میدان عمل شویم.

احمدی تصریح کرد: باید بتوانیم همه بخش‌های مرتبط در این زمینه را درگیر کنیم و حاصل آن یک شرایط مطلوب در راستای کمک به بهبود اقتصاد کشور شود.

وی خاطرنشان کرد: ورزش ایران وابستگی تام و تمامی به منابع مالی دولت دارد و هر بخشی از ورزش را که ورق می زنیم، می‌بینیم که در واقع بدون پشتوانه مالی دولت، خیلی حرفی برای گفتن ندارند که این یک آسیب بزرگ و چالش جدی برای ادامه فعالیت های ورزشی کشور است.

احمدی با بیان اینکه پایه ورزش در ایران با حمایت حاکمیت و دولت شروع شده، افزود: در این بین یک سوال جدی وجود دارد و آن این است که آیا همچنان باید این مسیر به همین وضعیت ادامه پیدا کند و اقتصاد ورزش ما همچنان به دولت وابسته باشد؟ ما هنوز در ایران نتوانسته‌ایم یک باشگاه ورزشی را مطابق با استانداردهای مدیریت ورزش در سطح جهانی اداره کنیم. بحث درآمدزایی و سودآوری در باشگاه های ورزشی یک مبحث مهم و کلیدی در دنیای ورزش حرفه ای جهان امروز است.

احمدی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین چالش‌های اقتصاد ورزش در کشور ما بحث حق پخش تلویزیونی است و با وجود اینکه وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر مصرانه پیگیر این موضوع بوده و هست، اما همچنان نتوانسته ایم این چالش را به سرانجام خاصی برسانیم.

وی تصریح کرد: در تمام دنیا مهمترین بخش درآمدزایی حوزه ورزش از حق پخش های تلویزیونی است و ما تا راه همواری برای این موضوع نیندیشیم انتظار توسعه اقتصاد ورزش قدری دور از انتظار است.

این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: برای عبور از این گردنه (حق پخش تلویزیونی) باید فکری عاجل صورت گیرد، چراکه این موضوع منبع اصلی درآمدزایی در ورزش حرفه ای است که اگر این مسئله همچنان بخواهد در هاله ای از ابهام بماند و حل نشود، ادعای ورزش حرفه‌ای داشتن ما در حد همان ادعا باقی می‌ماند.

احمدی اظهار امیدواری کرد، برگزاری این کنگره ملی با موضوع توسعه اقتصاد ورزش بتواند راهکاری عملیاتی و کاربردی برای مشکلات پیش روی اقتصاد ورزش کشور ارائه دهد.

پنجمین کنگره ملی مدیریت ورزشی با موضوع توسعه اقتصاد ورزش امروز و فردا (8 و 9 خرداد ماه) در محل دانشگاه رازی کرمانشاه در حال برگزار است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید