Performancing Metrics

اصلی ترین مانع همکاری های اقتصادی بین ایران و اتریش چیست؟ | اتاق خبر
کد خبر: 346650
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 10:32
وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ اتریش در گفت و گو با اتاق خبر پاسخ داد
وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ اتریش اصلی ترین مانع همکاری های اقتصادی بین ایران و این کشور اروپایی را تشریح کرد.

اتاق خبر-گروه اقتصادی: وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ ایالت کرنتن اتریش ایران را دارای فرصت های بسیاری برای سرمایه گذاری از سوی شرکت های اتریشی توصیف کرد.

کریستین بنگر وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ ایالت کرنتن اتریش در گفت و گویی که با خبرنگار اتاق خبر با اعلام وجود فرصت های تجاری بسیار خوب در ایران برای تجار اتریشی گفت: من بسیار خوشحالم که ایرانیان از این موقعیت استقبال کرده اند. روابط ایران و اتریش سابقه بسیار زیادی دارد و همچنان در حال رشد است. هیات تجاری اتریشی با افراد زبده و متخصصی در زمینه های مانند جلوگیری از اتلاف آب، انرژی خورشیدی، صنعت توریسم، ساخت و ساز به ایران آمده است و فکر می کنم فرصت های تجاری بسیار خوبی برای بازرگانان اتریشی در زمینه فعالیت در ایران وجود دارد.

بنگر بزرگترین مشکل را بر سر راه افزایش روابط تجاری میان دو کشور را مسائلی مانند نقل انتقالات پول و روابط بین بانکی میان دو کشور دانست و با اشاره به تلاش های بانک های اتریشی برای حل این مشکل اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر مشکلات بسیاری بر سر راه انتقال پول از ایران به اتریش و بالعکس وجود دارد. با این حال نمایندگان بانک های اتریشی مانند رایفهازن به ایران آمده اند تا درباره چگونگی رفع این مشکل رایزنی های خود را انجام دهند و من فکر می کنم که با رفع این مشکل، روابط تجاری میان دو کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ ایالت کرنتن با اشاره به قابلیت ایران در جذب توریست  گفت: حدود 50 درصد از درآمد ناخالص ملی اتریش براساس صنعت توریسم شکل گرفته است و این باعث شده که اتریش دارای یکی از قدرتمند ترین کشور های فعال در این صنعت باشد. به همین دلیل امیدوار هستیم که با طرف های ایرانی در رابطه با تبادل توریسم همکاری های خوبی داشته باشیم.

وی در مورد افزایش روابط تجاری بین دو کشور تاکید کرد: آینده روابط اقتصادی دو کشور را بسیار خوب و در حال پیشرفت می بینم.

94105 ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید